Mutaties Selectie

Belmin Popara ziet af van zijn overschrijving naar Almkerk.

Na de komst van Jonathan Yuya (Achilles Veen), Luqman Dawit en Raphael Nartey (beide Kozakken Boys 2), Jonathan van Eerd (UVV’40), Dylan den Exter (Baarwijk) en Metin Ozaslan (UNO Animo) komen ook Jules Bossers (TSC Oosterhout) en Belmin Popara (WSC Waalwijk) volgend seizoen naar vv Almkerk.

Jules Bossers is een middenvelder die een verleden heeft bij Right-Oh en de jeugdopleiding van NAC Breda.

Belmin Popara is een aanvaller die op meerdere posities inzetbaar is. Hij heeft een verleden in de jeugdopleiding van RKC/Willem 2.

Vanuit de JO19 zullen komend seizoen Nick Kant, Andres Kwetters, Toon van Drunen en Luuk Hoeke aansluiten bij de 1e en 2e selectie. De afgelopen maanden hebben ze al geroken aan het spel bij de senioren, door geregeld mee te trainen en te spelen bij het 2e en het 1e elftal.

Dylan den Exter komt volgend seizoen uit voor Almkerk. Dylan is 23 jaar en is een middenvelder. Speelt momenteel bij Baardwijk en woont in Waalwijk. Heeft daarvoor in de jeugd van Willem 2/RKC gespeeld en vervolgens voor WSC .

Ook komt Metin Ozaslan richting Almkerk. Metin is een buitenspeler van 20 jaar en komt over van zondag 2de klasser UNO Animo, daarvoor kwam hij uit voor Desk.

Jonathan van Eerd verdedigt na de zomer de clubkleuren van zaterdag eersteklasser Almkerk. De spits van UVV ’40 maakte dat dit weekend bekend aan Voetbalinbreda.nl.

Van Eerd streek eerder dit decennium neer in een vriendenteam in Ulvenhout, nadat hij de jeugd van Baronie vaarwel had gezegd na vele jaren. Uiteindelijk dook de blonde aanvaller op bij het eerste team en daarmee promoveerde hij mede door vele doelpunten te produceren naar de zondag derde klasse, waar hij ook dit seizoen weer legio goals maakte namens de middenmoter van coach Johan Gabriëls.

Twee weken geleden verscheen er op deze website nog een column over Van Eerd, die suggereerde dat JEKA de topscorer op moest pikken, zodat beiden op hun zo gewilde hogere podium konden acteren. Enkele dagen na die column was er contact tussen Van Eerd en diverse clubs. TSC, JEKA en Sarto hadden interesse, maar Almkerk wordt de vereniging waar Van Eerd (foto) zal gaan schitteren.

“Ik heb lang nagedacht over het maken van de stap, net name vanwege loyaliteit naar UVV toe. Maar toch heb ik besloten om het te doen. Vier clubs namen contact op met mij, waarna ik als eerst naar Almkerk reed. Dat voelde gelijk goed. Goede trainer en staf, mooi niveau en ze zochten nog een spits. Heb nog getwijfeld om met die andere clubs te spreken, maar ik zei ‘ja’ tegen Almkerk meteen.”

“Waarom? Omdat het gewoon direct goed voelde. Ik vond het daarom zonde van mijn tijd en de tijd van die andere clubs om ook daar nog gesprekken aan te gaan. Het is een mooie uitdaging bij Almkerk en ik ben benieuwd naar het zaterdagvoetbal in die regio. Ik ga er vol voor na de zomer. Wie of wat ik het meest ga missen bij UVV? Sowieso gewoon de spelersgroep, het is echt een hele hechte groep.” Bron: Voetbalinbreda.nl.

De volgende spelers vertrekken aan het einde van het seizoen: Derk Hakkers, Kazim Aydin en Niels Nieuwesteeg

Tussentijds zijn vertrokken: Nikai Derwort, Pascal de Vries, Gregory Hieronimus, Maba Jarbou en Yessie Gire.

Volgend seizoen sluit Raphael Nartey aan bij Almkerk. Raphael woont in Breda. De jonge talentvolle voetballer komt over van Kozakken Boys.

De in Breda woonachtige Luqman Dawit komt over van Kozakken Boys 2 naar Almkerk.

Jonathan Yuya, nieuwe aanwinst V.V.  Almkerk. Jonathan komt komend seizoen over van Achilles Veen. Eerder kwam de pijlsnelle aanvaller uit voor SCO en TSC. Bij deze laatste club werd hij twee keer topscorer. We wensen Jonathan veel succes en plezier toe.

Dave van der Westen (leider) en Arno Vos (verzorger) zullen volgend seizoen aanblijven. Stefan Wildhagen zal in het volgende seizoen de technische staf aanvullen als keeperstrainer. Jelle Strijtveen en Remy Roodenburg hebben aangegeven bij Almkerk te blijven.

Technische Commissie.