Sinterklaasfeest 2017

Maandag 29 november was het dan weer zover: Sinterklaas wist ook dit jaar weer onze voetbalvereniging te vinden. Vanaf 18.00uur mochten de kinderen van de JO7 en JO9 zich verzamelen in de kantine. Die was voor deze gelegenheid volledig omgedoopt tot een waar pakjespaleis. Ietwat zenuwachtig zochten de kinderen een plaatsje. Na een aantal dolle minuten, was iedereen dan toch wel benieuwd of de goede Sint wel zou komen. Een veelvoud aan prachtige liederen werd uit volle borst gezongen om de Goedheiligman naar de juiste plaats te leiden. Niks leek echter te helpen, totdat we opeens een bord langs het raam naar beneden zagen komen. Naast het logo van vv Almkerk stond de tekst “Help, ik zit op het dak”. De kinderen stonden natuurlijk binnen enkele tellen buiten. En jawel hoor bovenop het dak van de kantine stond daar Sinterklaas met 2 pieten. Het waren dit keer 2 bange pieten die geen idee hadden hoe ze naar beneden moesten komen. Aangezien de cadeautjes ook op dak stonden, moest hier eerst een oplossing voor worden gevonden. Met een touw lieten de pieten de grote cadeauzakken vanaf het dak naar beneden vieren. Nu nog de pieten naar beneden. Na wat zoekwerk vonden we een lange ladder, waar we de 2 bange pieten mee naar beneden kregen. Voor Sinterklaas vonden we de oplossing via het raam van de bestuurskamer. Gelukkig, uiteindelijk toch nog iedereen in de kantine gekregen.

Eenmaal op zijn stoel aangekomen, liet Sinterklaas de ploegen één voor één naar voren komen. De Sint had goed zijn huiswerk gedaan, want van iedere speler wist hij wel iets te vertellen. Onder het genot van ranja met een speculaas, konden de kinderen weer een beetje op adem komen. Daarna vertelde Sint nog een spannend verhaal, waarbij de kinderen actief mee moesten doen. Zo moest er gerend worden van stuurboord naar bakboord en moest men dekking zoeken op de grond. Rond 19.30 was het dan toch wel tijd om de cadeautjes uit te delen. Voor iedereen had Sint een vet coole vv Almkerk bidon en natuurlijk het nodige snoepgoed. Na het afscheidslied, kon iedereen weer voldaan naar huis. Sinterklaas bedankt en hopelijk weer tot volgend jaar!!