PUNTENDELING IN OOSTERHOUT

Op het fraaie sportcomplex van TSC Oosterhout voegde Almkerk weer een punt toe aan haar totaal. De wedstrijd eindigde in de brilstand (0-0) en kreeg daarmee een terecht eindresultaat.

INFORMATIE VOORAF

Eerder dit seizoen in de thuiswedstrijd tegen TSC behaalde Almkerk een 2-0 overwinning. Het werd toen een mooie avond met een feestje in de kantine als afsluiting. Toevalligerwijs staat ook in Oosterhout een feestavond op de planning.

De thuisploeg staat net boven de gevarenzone en kan de punten goed gebruiken. Almkerk staat derde en kan stiekem dagdromen over deelname aan de nacompetitie om te spelen voor promotie.

Bij Almkerk is de complete selectie fit. De enige afwezige is Jelle Stalenhoef die zijn  tweede, en laatste, wedstrijd schorsing uitzit.

EEN “GESLOTEN” EERSTE HELFT

In de eerste vijfenveertig minuten blijkt het strijdplan van beide teams met elkaar overeen te komen. De ploegen spelen op basis van een gesloten organisatie (“niets” weggeven) en van daaruit kijken of er kansen kunnen worden gecreëerd. Met veel inzet, energie en het maken van “vuile meters” houden beide teams elkaar in evenwicht.

Met het leveren van veel arbeid is het prettig dat een drinkpauze blijkt te zijn ingelast.

De aanwezige toeschouwers zien veel strijdlust maar weinig kansen. De enige noemenswaardige mogelijkheden zijn voor Daan van der Leun. Hij krijgt tweemaal een voorzet van Corne van Rosmalen op zijn hoofd. Helaas ontbreekt het bij de twee kopballen aan kracht en richting.

WEL KANSEN, GEEN DOELPUNTEN

In de tweede helft komen er wel kansen.
Lucas Ligtvoet is de eerste die de score kan openen. Zijn doelpoging van binnen het strafschopgebied gaat helaas niet tussen de palen (naast).

Iets daarna wordt een poging van Niels Nieuwesteeg op het allerlaatste moment geblokt.

Aan de andere kant toont keeper Dennis van Duin zijn kwaliteiten. Een lange bal bereikt de TSC-spits. Hij kan vanuit de stuit uithalen. Dennis maakt de harde volley onschadelijk.

In de absolute slotfase komt Jenner Koek door op links, zijn voorzet bereikt Melvin van den Heuvel. Melvin neemt de bal direct uit de lucht. Met een knappe redding (met de voet) houdt de TSC-goalie zijn doel schoon.

Iets later mag dezelfde Melvin een vrije trap nemen van “randje zestien”. Deze poging gaat naast.

De laatste mogelijkheid is voor TSC. Diep in de blessuretijd krijgen de Oosterhouters een corner. De kopbal die daaruit voortvloeit gaat over.

Zo eindigt de wedstrijd in 0-0.

Aansluitend zoeken de elftallen de gezellige Oosterhoutse kantine op om gezamenlijk een drankje te drinken.

PROGRAMMA

In de komende weken mag Almkerk proberen zich te kwalificeren voor de nacompetitie om te spelen voor promotie. De komende wedstrijden tegen directe concurrenten EFC, Emplina en WNC zijn hierbij cruciaal.

Foto’s door Jan Noorloos