Oud-prof Robert Roest ziet Almkerk als een stap vooruit

Vorig seizoen degradeerde Almkerk uit de eerste klasse en onder de nieuwe trainer Robert Roest is het vooral zorg om daar weer zo snel mogelijk naartoe terug te keren.
De oud-prof is totaal onbekend met de clubs uit de regio en dat blijkt wel wanneer hij een aantal clubs uit de regio met alle goede wil opsomt: “Iedere club is nieuw voor me. Met al die derby’s weet ik niet precies welke nou de allerbelangrijkste is en dat doet me ook niet zoveel. Of dat nou Wilhelmina of ‘Woedrikem’ is.”

Luxepositie
Het slippertje is de Soestenaar amper kwalijk te nemen. Hij heeft immers wel andere dingen aan zijn hoofd. Zo zag hij Almkerk afgelopen zomer flink transformeren. Zes spelers kwamen en maar liefst negen spelers kozen ervoor te stoppen of te vertrekken, al zijn Erwin Verbruggen en zeer recent Jelle Strijtveen inmiddels weer teruggekeerd.
Roest beschikt daardoor over een onwennig ruime keuze: “Het belang van de zaterdagtak was bij De Meern minder groot. Daardoor had ik een smalle selectie. In alle opzichten zie ik dit dan ook als een stap vooruit. We hebben een brede selectie en ik hoop vanuit een luxepositie m’n keuzes te kunnen maken. Dit is een club waar elke keuze belangrijk is. Het hele dorp kijkt ernaar. Dat maakt het voor mij interessant.”

Bron: Regio-Voetbal