Almkerk 1 – Pelikaan 1 1-1

Koploper Almkerk verspeelt tegen negen Zwijndrechters ‘zekere’ zege

Op het eigen vertrouwde kunstgras leek er geen vuiltje aan de lucht voor Almkerk. De thuisploeg stond met 1-0 voor en speelde het laatste kwartier tegen negen tegenstanders, die in de slotminuten echter toch nog naast de blauwwitten kwamen.

“Dit is voer voor de psychologen”, vond Almkerk-trainer Robert Roest. “Pelikaan is trouwens een goed voetballende en vooral volwassen ploeg, die lering heeft getrokken uit de slechte competitiestart. Niet voor niets halen ze zeventien punten uit de laatste zeven wedstrijden. En dan tel ik dit punt ook mee.”

Strafschop
De gelijkopgaande strijd werd pas halverwege de tweede helft opengebroken. Vanaf elf meter zette Erwin Verbruggen de 1-0 op het scorebord.

“In de zeventigste minuut kregen zij twee keer rood en wij aansluitend drie kansen om de marge te verdubbelen. Wij scoorden niet en zij speelden alles of niets. Ik weet niet of de psychologische druk groter is tegen negen of tien man, maar wij kregen in de 85e minuut wel de gelijkmaker om onze oren. Je kunt je dan ook goed voorstellen dat ik redelijk teleurgesteld ben met deze uitslag”, besloot Roest. “Tot aan de 75e minuut is een gelijkspel te billijken, nu niet.”

Bron: Regio-Voetbal