Almkerk JO17-1 kampioen!

Almkerk JO17-1 is kampioen geworden in de 2e klasse najaar. Na 10 wedstrijden heeft het elftal van trainers Thomas Blankers en Hans Kant 25 punten behaald en is hiermee niet meer te achterhalen door de nummer 2 (TEC JO17-1) en nummer 3 (MVV’58 JO17-1).

Tijdens de voorbereiding in augustus 2017 was al zichtbaar dat Thomas en Hans een talentvolle groep tot hun beschikking hebben. Gesteund door twee vrouwelijke assistenten, Judith (elftalleidster) en Tonny (verzorgster), maakten de trainers een heuse voetbalmachine van de JO17-1. Dit resulteerde uiteindelijk in het kampioenschap in de 2e klasse, behaald met de volgende spelers:

Luuk Demmer, Levi Dominicus, Aron Muijen, Vincent Bezemer, Joep Vos, Jesse Grandia,
Tim van Vugt, Nick Kant, Bart Vink, Andres Kwetters, Jorg Kant, Tycho Dominicus, Daan Koekkoek, Luuk Hoeke, Toon van Drunen.

De gespeelde wedstrijden

Almkerk JO17-1 – HRC’14 JO17-1   4-1
De eerste thuiswedstrijd was tegen de fusieclub uit Hurwenen en Rossum. Anders dan de stand doet vermoeden, was het een lastige wedstrijd. In de eerste 20 minuten zaten de gasten beter in de wedstrijd, maar mede door een prachtige kopgoal van Daan werd er ruim gewonnen.

Jan van Arckel JO17-1 – Almkerk JO17-1   3-4
De uitwedstrijd in Ammerzoden was er één met twee gezichten. Almkerk had last van het ‘Soos syndroom’, feitelijk de belangrijkste tegenstander dit seizoen voor een deel van het team, en stond al snel met 2-0 achter. Dankzij de getoonde veerkracht kon deze achterstand toch nog worden omgebogen naar een zwaarbevochten overwinning, ondanks een penalty en 2 tijdstraffen tegen.

Almkerk JO17-1 – Nivo Sparta JO17-2   4-0
De thuiswedstrijd tegen Nivo Sparta was er één om snel te vergeten. In de 1e helft werd er goed gevoetbald en werd een 3-0 voorsprong opgebouwd. Het krachtsverschil was te groot voor een leuke wedstrijd. In de 2e helft vielen onze jongens ver terug en werd de voorsprong met niet meer dan 1 doelpunt uitgebreid.

MVV’58 JO17-1 – Almkerk JO17-1   2-6
De uitwedstrijd bij de belangrijkste concurrent voor de titel werd al heel snel beslist. Almkerk speelde uitstekend en was zeer effectief bij de geboden kansen. Bij de rust stond het al 0-5 en de ene goal was nog mooier dan de andere. In de 2e helft zette MVV’58 nog wel even aan, maar de zege kwam nooit in gevaar.

Almkerk JO17-1 – Theole JO17-2   2-0
Tegen de gasten uit Tiel werd met goed voetbal een degelijke overwinning behaald. Almkerk speelde geduldig en Theole kon weinig gevaar stichten. De eindstand van 2-0 was een prima afspiegeling van de krachtsverhoudingen.

SVW JO17-1 – Almkerk JO17-1   0-4
Uit bij laagvlieger SVW leek Almkerk gehinderd te worden door onderschatting van de tegenstander. Te vaak werden persoonlijke duels niet gewonnen, waardoor Almkerk te weinig in balbezit kwam. Bij rust leidden de blauw-witten met 0-1. Na rust werd de klus geklaard met enkele mooie goals.

Almkerk JO17-1 – Arkel JO17-1   3-3
Arkel bleek een hele lastige tegenstander voor Almkerk te zijn. De trainer had goed zijn huiswerk gedaan en zorgde ervoor dat Almkerk niet aan het favoriete spelletje toe kwam. Toch liep de thuisclub uit naar 2-0. Door een misverstand achterin kon Arkel voor rust de aansluitingstreffer maken en meteen na rust de gelijkmaker aantekenen. Almkerk zette aan en kwam weer op voorsprong, maar kon dit niet lang vasthouden. Met een late goal scoorde Arkel de verdiende gelijkmaker.

Roda Boys JO17-1 – Almkerk JO17-1   3-0
Voetballen in Aalst betekent meestal een slecht veld, een scheidsrechter die het niet zo nauw neemt met de regels en bovenal een tot de tanden gewapende tegenstander. Dit was ook deze keer zo en opnieuw werd er een mentale les geleerd. Als je 70% – 80% balbezit hebt en de tegenstander maar enkele keren bij het doel komt, kun je toch met 3-0 verliezen. Wat dat betreft is een groot compliment voor Roda Boys JO17-1 op zijn plaats.

Almkerk JO17-1 – GRC’14 JO17-1   2-0
Door de nederlaag in Aalst stond Almkerk opeens niet meer bovenaan. Omdat koploper TEC de volgende tegenstander zou worden en ook MVV’58 dichterbij kwam, was een overwinning tegen GRC’14 noodzakelijk. Er werd een prima wedstrijd gespeeld tegen het in de eerste helft op de counter spelende ‘Giessen’, met een degelijke 2-0 overwinning als resultaat.

Almkerk JO17-1 – TEC JO17-1   1-0
De topper tussen (op dat moment) de nummer 2 en de nummer 1 van de ranglijst stond bol van de spanning. De wedstrijd was volledig in evenwicht en uiteindelijk bleek de 1-0 door Levi in de 1e helft voldoende voor het behalen van de winst op TEC en voor het kampioenschap in de 2e klasse.

Statistieken
Almkerk JO17-1 speelde 10 wedstrijden en behaalde daarin 25 punten met een doelsaldo van 30 voor en 12 tegen (+18).

De doelpuntenmakers:

Andres Kwetters             9 x
Nick Kant                            7 x
Jorg Kant                            5 x
Levi Dominicus                 3 x
Toon van Drunen            3 x
Daan Koekkoek                               2 x
Luuk Demmer                  1 x

Van harte gefeliciteerd met dit prachtige resultaat. In de voorjaarscompetitie wachten 11 nieuwe tegenstanders, allemaal uit Zuid-West Brabant.