Nieuwsartikel-afbeelding

Adoptie jeugdploegen door 1e elftal – deel 1

Na al weer 2 succesvolle jaren, is ook dit seizoen in samenwerking tussen de jeugdcommissie en het 1e elftal, het initiatief ontplooit om spelers van het 1e elftal een jeugdploeg te laten adopteren. Twee spelers van het 1e zijn dan gedurende 1 week nauw betrokken bij de betreffende jeugdploeg, uiteraard geheel op vrijwillige basis. Zo zullen de trainingen door hun worden geleid en ook op zaterdag zijn ze aanwezig tijdens de wedstrijdbespreking en als coach langs de lijn. Als ‘tegenprestatie’ wordt van de jeugdploegen gevraagd om tijdens een wedstrijd van het 1e elftal massaal aanwezig te zijn om ‘hun trainers’ te supporteren. Op deze manier willen we de interactie en betrokkenheid tussen jeugd en het 1e elftal vergroten. Dit jaar zullen op deze manier 14 jeugdploegen geadopteerd worden (inclusief de combinatie- en meidenploegen, maar exclusief de JO7).

De aftrap werd deze keer gedaan door aanvoerder Jelle Stalenhoef met middenvelder-maatje Remco den Besten. Het werkadres van hun adoptie leverde wat vraagtekens op, dat was namelijk Rijksweg 202 in Nieuwendijk…… In dit geval ging het dan ook om het samenwerkingsteam Altena/Almkerk JO13-1. De ontvangst in Nieuwendijk was er echter niet minder om, toen de 2 Almkerk vedetten in trainingspak hun opwachting maakte op het hoofdveld. Trainer Jan van Vuuren en leider Frans de Vries gaven enthousiast hun taken over. Afgelopen zaterdag was het vroeg dag voor de mannen, al om 8.45 stond namelijk de adoptiewedstrijd tegen RFC op het programma.

Nadat vorig seizoen voor het eerst een jeugdploeg door de hoofd- en assistent-trainer werd geadopteerd, is besloten om hier ook dit seizoen een goed vervolg aan te geven. Dit jaar was deze eer voor de getalenteerde groep van de JO17-1. Normaliter al getraind door 1e elftal-speler Thomas Blankers en good-old Hans Kant. Vorige week werden zij dus getrakteerd op een inspirerende training verzorgd door Robert Roest en Casper Nieuwenhuizen. Mooi om te zien hoe iemand met 464 wedstrijden betaald voetbal deze jongens kan prikkelen en motiveren. Met de nodige ontwikkeling zou hij van sommige jongens zomaar over 2 jaar de vaste trainer kunnen zijn….

Tot het eind van de competitie zullen zo de komende weken alle jeugdploegen geadopteerd worden.