Woudrichem MO17 – Almkerk/Altena MO17 0-6 (0-1)

Nieuwe MO17 Almkerk/Altena schiet uit de startblokken……..

25 Augustus was het dan zover, na een aantal trainingen, die dit seizoen op het Altenacomplex plaatsvinden mochten de meiden die voor een groot deel vorig seizoen nog in de MO 15 speelden hun eerste wedstrijd als vertegenwoordigster van de MO 17 spelen.

De Almkerkse en Nieuwendijkse meiden waren te gast op “het Bolwerk” in Woudrichem, waar we een tegenstander gingen treffen die ook bij ons in de competitie ingedeeld zit en vooraf was het toch wel een beetje de vraag hoe onze meiden zich zouden houden want met een gemiddelde leeftijd van nog geen 14,4 jaar kunnen we stellen dat het piepjonge team voor een mooie uitdaging staat komend seizoen.

De beginfase was wat onwennig, de vaste patronen die er vorig seizoen door meestercoach Erik de Bok en zijn compagnons de Peters van Dalen waren ingeslepen zijn naar allen waarschijnlijkheid in warmer oorden elders in Europa (vanwege de vakanties) achter gebleven, daar komt bij dat er met een viertal andere speelsters moet worden samen gespeeld en dat vergt natuurlijk wel wat aanpassing van de meiden met de bijkomende problemen die daarbij komen kijken.

De eerste helft was derhalve vrij rommelig met als één van de weinige hoogtepunten een doelpunt van de goedlachse Ilya Hoessen die defensief geschutter van de Woudrichemse meiden resoluut afstrafte en zo de ruststand op 0-1 bepaalde.

Een ander hoogtepunt was de entree van Annika van Loon die afgelopen zomer heeft besloten om ook de voetbalkicksen aan te trekken en zij mocht in haar voormalige woonplaats haar debuut maken als voetbalster, maar dan wel in de prachtige blauw/witte kleuren waar onze meiden dit seizoen hun wedstrijden in mogen spelen.

Omdat het een oefenwedstrijd betrof werden er in de rust een aantal wijzigingen in het elftal doorgevoerd om te kijken of speelsters op andere posities ook uit de voeten kunnen en dat pakte wonderbaarlijk goed uit want vanaf de eerste minuut in de tweede helft was het alleen maar Almkerk/Altena wat de klok sloeg.

Al vrij rap verdubbelde Mara Koekoek de score naar 0-2 en ook onze in Dussen woonachtige speelster Sterre Boere deed een duit in het zakje door de 0-3 af te drukken.

De meiden combineerden er lustig op los en nog lang niet alles was perfect maar het vertrouwen bij de meiden groeide met de minuut en er werden toch een aantal leuke aanvallen op de mat voorgeschoteld aan de meegereisde supporters.

Als een waar algoritme werd de score door opnieuw Ilya, Mara en Sterre verder uitgebouwd naar liefst 0-6 en dit zorgde voor lachende gezichten op de elftalfoto die na de wedstrijd door alleskunner Theo van Heukelum werd genomen.

Gelegenheids doelvrouw Isabelle van Heukelum die normaal als één van de steunpilaren op het middenveld te boek staat hield met een aantal knappe reddingen het doel keurig schoon en ook de andere verdedigsters Fabiënne Schaap, Esmee Muijen, Amber van Noorloos, Evy Mandemakers, Maike Bongers en de eerder genoemde Annika van Loon verdienden een pluim voor hun verdedigende werk wat ze deze middag hebben uitgevoerd.

Deze meiden waren er verantwoordelijk voor dat de middenvelders van vandaag waar in het centrum met name Nienke Veth en Indy van Dalen gesteund op de flanken door Isabella Jansen en Sterre Boere steeds beter begonnen te voetballen.

In de aanval waar vandaag Myrthe van Dalen, Mara Koekoek en Ilya Hoesen speelden lijkt ook voldoende potentie te zitten om er een mooi seizoen van te kunnen gaan maken, want ook de nog steeds van een schouderblessure revaliderende Marte Strik hoopt over een poosje weer aan te sluiten bij de wedstrijdselectie van het combinatieteam, ze is immers al volop in training.

Komende zaterdag zal het bekeravontuur voor het nieuwe seizoen 2018/2019 van start gaan en de eerste tegenstander uit de poule zijn de meiden van het Ottolandse VVAC MO 17.

In Almkerk zal er dan om 10:00 uur worden afgetrapt, wellicht tot dan allemaal…..