Groots Sinterklaasfeest in kantine v.v. Almkerk

Vrijdag 30 november was het dan weer zover: Sinterklaas zou weer een bezoek brengen aan v.v. Almkerk. De kantine zag er weer fantastisch uit, vol met vlaggetjes, cadeautjes en een prachtige stoel. Vanaf 18.00uur waren de kinderen in afwachting van de Goedheiligman. Net als andere jaren was het ook nu weer spannend wanneer en vooral hoe hij zou aankomen. Het ene na het andere lied werd ingezet, ja zelfs de leiders en trainers moesten eraan geloven. Ook zij pakten de microfoon en lieten het beste (….) van zichzelf horen. Uiteindelijk zagen we richting de Sportlaan bij het zanddepot wat gerommel. En ja hoor, daar verscheen Sinterklaas met zijn pieten op een ………. boot ?

Wonderwel wist Sinterklaas inclusief pakjesboot zich een weg te banen langs het hoofdveld. Poetspiet bleek achteraf niet zo blij, want de ingewikkelde route leverde toch wat lakschade aan de pakjesboot op. Uiteindelijk werd toch veilig de kantine bereikt, waar Sinterklaas door de kinderen werd onthaald. Eénmaal binnen kon Sinterklaas plaats nemen op zijn nieuwe comfortabele stoel. De ploegen werden vervolgens 1 voor 1 bij Sinterklaas geroepen. Van iedere ploeg en ook van sommige spelers wist de Sint wel wat te vertellen. Het Grote Sinterklaasboek kent natuurlijk geen geheimen.

Na wat limonade met speculaas werd het toch wel tijd voor de cadeautjes. Maar wat een probleem, de cadeautjes-zakken waren vergrendeld met kettingen voorzien van ingewikkelde sloten. De codes konden alleen gekraakt worden door het uitvoeren van opdrachten. Iedere ploeg ging vol overgave aan de slag en wonderwel werden de codes ontcijferd. De Sint had zich blijkbaar goed voorbereid, want voor iedereen had hij een toepasselijke en mooie v.v. Almkerk douchefles in petto.

Om de Sint te bedanken werd tot slot nog massaal de polonaise gelopen en de Tsjoe Tsjoe Wha gedanst. Wat een fantastisch feest! Sinterklaas, weer bedankt voor uw komst en hopelijk tot volgend jaar!

René van Haaften

Namens de Sinterklaas-commissie