Combinatie team MO17 bereid zich voor op de competitie…….

In een kwakkelende winterstop waarin koning winter al een aantal pogingen heeft gedaan om het voetballen onmogelijk te maken hebben de meiden van de van de MO17 in alle rust een programma afgewerkt waarin het team moet worden klaargestoomd voor de voorjaarscompetitie. Een competitie waarin we tegen een aantal bekende en onbekende tegenstanders in de tweede klas mogen gaan strijden om een zo hoog mogelijke positie.

Het begon met een bootcamp begin van het jaar samen met de dames 1 van Almkerk gevolgd door een zaalvoetbal toernooi georganiseerd door de activiteiten commissie van het meiden team, waar een aantal ouders naast het voetballen wat de meiden doen ook al voor verschillend ontspannings activiteiten hebben gezocht. Geweldig dat ouders zich hiervoor in zetten………

Dan werd er tussendoor samen met een klein aantal dames van Almkerk 1 door een groot deel van onze MO17 nog een oefenwedstrijd gespeeld tegen de dames 1 van GRC14, daar lieten de MO17 meiden zich al van de allerbeste kant zien en ondanks de nipte nederlaag 4-3 kon daar met grote tevredenheid op worden teruggekeken.

Naast alle trainingen die we al hebben kunnen afwerken mochten de meiden gisteren op een bitterkoud sportpark Crayestein in Tricht deelnemen aan een soort mini toernooitje dat in allerijl in elkaar was geflanst door Addy Ijzerman die als vrijwilliger bij VVTricht in diverse functies z’n beste beentje voorzet. Samen met de thuisploeg en de MO17 meiden van Everstein werd er in een soort drieluik tegen elkaar gestreden en ondanks dat de Almkerk/Altena meiden ongeslagen bleven ging de winst in het toernooitje naar de meiden van Tricht.

Onze MO17 speelde haar eerste wedstrijd tegen de thuisploeg en na een 1-0 voorsprong door een doelpunt van Mandy die met een droge poeier een prima aanval die over de linker kant was opgezet door Ilya had afgerond kon de voorsprong helaas niet worden vast gehouden, uit een ogenschijnlijk ongevaarlijke hoekschop kon de bal toch bij de eerste paal worden binnengetikt en de 1-1 was daardoor een feit, omdat er niet meer gescoord werd was duidelijk dat er in onze tweede wedstrijd met minimaal 2 doelpunten verschil gewonnen moest worden van Everstein maar dat zat er niet echt in, in een wedstrijd die het predicaat verdient “niet best” was de eerste grote kans voor Everstein maar Marte toonde zich een bekwame doelvrouw en hield zo de hoop levend bij de spelers, staf en die ene supporter die het winterweer had getrotseerd om onze meiden aan te moedigen……..

Waren er dan helemaal geen kansen voor ons om deze wedstrijd te winnen, nou zeker wel, 1 op 1 met de keepster van Everstein mikte Sterre ruim naast en ook een rebound na een afstandsschot van Indy was niet aan Sterre besteed maar daarbij moet gezegd worden dat die kans niet heel gemakkelijk was. De wedstrijd verdiende eigenlijk geen winnaar en die kwam er dan ook niet met een 0-0 eindstand als gevolg waardoor Tricht MO17 als winnaar van het toernooi kon worden gekroond.

Terugkijkend kunnen we best tevreden zijn over de arbeid die de meiden hebben geleverd vandaag maar voetballend valt er nog best wat winst te halen.

As. Maandag oefenen de meiden nog een keer als om 20:00 uur mag worden afgetrapt tegen NOAD32 MO17 het gaat hier om een thuiswedstrijd en als we woensdag dan nog een keertje hebben getraind start onze competitie volgende week zaterdag met een zware uitwedstrijd tegen de MO17 van Kozakken Boys MO17