Almkerk en Altena breiden samenwerking jeugd verder uit

De samenwerking tussen v.v. Almkerk en v.v. Altena wordt met ingang van het seizoen 2019-2020 uitgebreid. Na een succesvolle samenwerking op het gebied van meisjesvoetbal, de jongens onder 13 en de jongens onder 15, gaan ook de jongens in de leeftijdscategorie JO17 samenwerken.

De aanleiding bij het meisjesvoetbal was enkele jaren geleden een tekort aan speelsters bij beide verenigingen. Door het samenvoegen van de meisjes uit de E-leeftijd, werd in het voorjaar van 2015 het eerste samenwerkingsteam gevormd.

Nu ligt het bij de jongens anders. Genoeg spelers, maar een gebrek aan balans in de teams. En dan komt het volgende. Hoe krijgen we de jeugdspelers op een passend niveau? Want ook daar schuurt het al jaren. De meer getalenteerde spelers dagen we te weinig uit. De minder getalenteerde spelers worden overvraagd. Misschien is alleen het aanbod voor de categorie daar tussenin passend. En denk eens aan de kopzorgen van trainers en leiders als ze weer het verwijt krijgen dat ze niet goed wisselen.

Binnenkort worden de teamindelingen gemaakt na meerdere overlegmomenten met coördinatoren en trainers. Alle betrokkenen worden hierover geïnformeerd. Na het afronden van dit proces zal duidelijk gecommuniceerd worden hoe e.e.a. na de zomervakantie uitgerold gaat worden. Speel- en trainingslocaties, de begeleiding, het niveau waarop gespeeld gaat worden en de verwachtingen die de verenigingen hebben van ouders.

Centraal staat natuurlijk het spelplezier van de jeugdspe(e)l(st)ers op een zo passend mogelijk niveau.