Voetbalacademie Altena+ start bij Voetbalvereniging Almkerk.

Op woensdagmiddag 13 november om 14.30 uur gaat bij v.v. Almkerk de Voetbalacademie Altena+ van start. Alle jongens en meisjes uit de regio in de leeftijd van 7 t/m 13 jaar mogen meedoen. De deelname hieraan is gratis, inschrijving hiervoor is vereist. Het doel van deze voetbalacademie is om beter te leren voetballen aan de hand van thematische trainingen. Iedere week komt er een ander thema aan bod. De trainingen worden gegeven door zeer ervaren trainers welke UEFA gediplomeerd zijn. Een aantal trainingen zullen geassisteerd worden door betaald voetballers, die uitkomen in de hoogste divisies van Nederland. De trainingen worden dit kalenderjaar op de volgende woensdagmiddagen van 14.30 tot 15.30 uur gegeven: 13, 20 en 27 november, 4, 11 en 18 december. Bij deelname aan 5 trainingen of meer wordt een Voetbalacademie Altena+ shirtje uitgereikt.

Wil je inschrijven? Mail dan je naam, leeftijd en woonplaats naar voetbalacademiealtena@outlook.com.

Almkerk Jeugd naar de Top

In 2018 kwam een groep sponsors, die v.v. Almkerk een warm hart toedragen, met een nieuw initiatief om de jeugdopleiding van Almkerk structureel op een hoger niveau te brengen, waardoor de doorstroming van de jeugd naar de A-selectie bevorderd wordt en ook de betrokkenheid en het Almkerk gehalte in het 1e elftal weer toeneemt.

Deze groep sponsors stelt hiervoor een, voor Almkerkse- en jeugdopleiding-begrippen, flink budget beschikbaar. Het bestuur van Almkerk is blij met dit initiatief en omarmde de plannen. Nog in 2018 werden onder leiding van de bestuursleden Voetbalzaken de eerste stappen gezet. Thomas Blankers (speler van Almkerk 1 en afkomstig uit Almkerk) werd aangesteld als het nieuwe Hoofd Jeugdopleiding en met Ad van Seeters werd een trainer aangetrokken met veel aandacht voor de jeugd. Zijn eerste daad was dit nieuwe seizoen de 1e selectie te versterken met 4 uit de jeugd afkomstige spelers. In de toekomst zal de jeugd, waar mogelijk, voorrang en kansen krijgen.

Ook zijn de banden tussen de jeugdopleiding van Almkerk met Altena aangehaald, wat resulteert in deelname van een aantal gezamenlijke elftallen aan de competitie, zowel voor jongens als voor meisjes. Hierdoor kan er meer dan voorheen op kwaliteit geselecteerd worden. Beide clubs profiteren hiervan.

Het initiatief gaat nu daadwerkelijk van start vanaf 13 november 2019 met een voetbalschool, die op woensdagmiddag vanaf 14.30 uur, ook vrij toegankelijk is voor alle voetballertjes uit de regio, van 7 t/m 13 jaar (die uiteraard gewoon bij hun eigen club kunnen blijven voetballen).

Adriaan Hakkers (woordvoerder van de sponsors) geeft aan dat dit pas het begin is. De jeugdopleiding zal verder worden geprofessionaliseerd door het aanstellen van meer gediplomeerde trainers en het gebruik van moderne trainingsmethoden. De faciliteiten zullen verder worden verbeterd en het doel is om een, zowel voor jongens als meisjes, hoogstaande jeugdopleiding aan te bieden, waarvan ook het 1e elftal en dames 1 van v.v. Almkerk zullen profiteren. Mail voor meer informatie naar: voetbalacademiealtena@outlook.com.

.