Kloetinge loopt na snelle goal uit naar ruime overwinning

Koploper Kloetinge had zaterdag in de eerste klasse C weinig moeite met nummer elf Almkerk. De ploeg van trainer Marcel Lourens won voor eigen publiek afgetekend, met 5-1.

Kloetinge had maar drie minuten nodig om de score te openen. Ronaldo Meijer maakte er 1-0 van, uit een voorzet vanaf links. Daarna duurde het tot de 38ste minuut voordat de tweede treffer een feit was. Huib van Hecke stond bij een vrije trap van Marijn Wijkhuijs op de juiste plek en kon vrij binnentikken.

Na de pauze namen de Zeeuwen verder afstand. Na een uur bereikte Valentijn van Keulen Daan Esser en de routinier zorgde voor de 3-0. Vijf minuten later kopte Jeroen de Jonge uit een corner de 4-0 binnen. Almkerk deed vervolgens iets terug (4-1), maar via opnieuw Esser werd het uiteindelijk 5-1. Daardoor hield Kloetinge de koppositie in de eerste klasse C in handen.

Bron: PZC