Spectaculair Sinterklaasfeest bij v.v. Almkerk.

Woensdag 4 december was het dan zover: Sinterklaas zou ook dit jaar weer een bezoek brengen aan onze voetbalvereniging. Vanaf 18.00uur mochten de kinderen van de JO7 en JO9 zich verzamelen in de kantine, die voor deze gelegenheid volledig was omgedoopt tot een waar pakjespaleis inclusief een prachtige stoel. Ietwat zenuwachtig zochten de kinderen een plaatsje. De opkomst was geweldig: van de 32 genodigden waren er 30!! Na een aantal dolle minuten, was iedereen toch wel benieuwd of de goede Sint wel zou komen. Een veelvoud aan prachtige liederen werd uit volle borst gezongen om de Goedheiligman naar de juiste plaats te leiden. Zelfs de trainers en leiders leverden hier hun bijdrage aan.

In plaats van Sinterklaas zagen we echter plotseling een behoorlijke rookontwikkeling ontstaan bij de nieuwe kleedkamers! Het leek wel of er brand was ontstaan in de keuken, waar door de pieten nou juist de cadeautjes waren neergezet. Al snel hoorden we buiten de sirene en zagen we door de mist de blauwe zwaailampen. Iedereen rende naar buiten en al snel kwam de brandweerauto via de Sportlaan aangereden. Echte brandweermannen vlogen eruit om de waterslangen uit te rollen. Maar er zaten nog meer ‘bijzondere’ personen in deze brandweerauto…., ook Sinterklaas met zijn pieten waren namelijk meegereden om de cadeautjes te komen redden. De rookontwikkeling was ondertussen enorm, maar onder leiding van Sinterklaas werd al snel het sein ‘brandmeester’ geroepen en konden de cadeautjes gelukkig worden gered!

Eenmaal op zijn stoel aangekomen, liet Sinterklaas de ploegen één voor één naar voren komen. De Sint had zijn huiswerk goed gedaan, want van iedere ploeg en ook van enkele spelers wist hij wel iets te vertellen. Onder het genot van ranja met speculaas, konden de kinderen weer een beetje op adem komen. Daarna vertelde Sint nog een spannend verhaal, waarbij de kinderen actief mee moesten doen. Zo moest er gerend worden van stuurboord naar bakboord en moest men dekking zoeken op de grond. Rond 19.30 was het dan toch wel tijd geworden om de cadeautjes uit te delen. Voor iedereen had Sint een vet coole v.v. Almkerk wintermuts en natuurlijk het nodige snoepgoed. Na het afscheidslied, kon iedereen weer voldaan naar huis. Sinterklaas, bedankt voor een geweldig feest en hopelijk weer tot volgend jaar!!!

René van Haaften

Namens de Sinterklaas-commissie.

Klik hier voor de foto’s