Vrijwilligersbeleid

Beste leden,

Enkele jaren geleden is bij VV Almkerk het vrijwilligersbeleid ingevoerd. Concreet betekent dit dat de voetballende leden jaarlijks vier uur vrijwilligerswerk voor de club doen. Afkoop is en blijft mogelijk tegen 50 euro per jaar.

Tot dusver hebben we de vrijwilligers bijna uitsluitend ingezet voor kantinehulp, omdat daar de behoefte het grootst is. Sommige leden hebben echter een sterke voorkeur voor een andere taak dan het helpen in de kantine.

Vanaf 1 januari 2020 geven we onze voetballende leden de gelegenheid om andere vrijwilligerstaken uit te voeren. Men kan kiezen voor de volgende taken:

– Kantinedienst (bar en/of keuken)

– Arbitrage (fluiten en/of vlaggen)

– Administratie/clubblad/materialen

– Onderhoud gebouwen

– Onderhoud terreinen

– Hulp bij activiteiten (feestavond, pupillenkamp etc.)

Binnenkort kun je jouw voorkeurstaken, liefst drie, aangeven of wijzigen via de voetbal.nl app. Hier volgt binnenkort meer uitleg over.

Gebruik je de app nog niet? Via https://www.voetbal.nl/voetbalnl-app kun je de voetbal.nl app downloaden. Hiermee kun je ook het programma, de uitslagen en standen zien van je favoriete team(s). Als je emailadres bekend is in de administratie, kun je je direct registreren (zo niet, stuur dan aub even een mail naar secretaris@vvalmkerk.nl ).

Vervolgens kun je je gegevens controleren, de privacy settings invullen (zet deze het liefst op “Normaal” of “Beperkt”) en je kunt de app gebruiken!

We bevelen het gebruik van de voetbal.nl app van harte aan! Zolang je die niet gebruikt mag je je voorkeuren ook per email doorgeven via secretaris@vvalmkerk.nl.

Uiteraard mogen ‘rustende’ leden ook vrijwilligerstaken verrichten en voor aanmelding gebruik maken van de app.

Vragen, opmerkingen en tips zijn van harte welkom en kunnen eveneens naar het hiervoor genoemde emailadres worden gestuurd.

Met vriendelijke groet,

Vrijwilligerscommissie VV Almkerk