Geslaagde voorbereiding ST Altena-Almkerk JO13-1

Na een keurige 6e plaats in het najaar, gaat dit nieuwe combinatieteam in 2020 op zoek naar een hogere klassering. De maand januari werd dan ook gebruikt om nog wat verbeteringen te vinden. Op zaterdag 11 januari was het helaas niet gelukt om een oefenwedstrijd te vinden, dus werd er een alternatief programma samengesteld met als eindresultaat een mini-trainingskamp! Al om 7.50 uur moest er verzameld worden en voor de verandering deze keer niet in Nieuwendijk, maar aan de Sportlaan in Almkerk. Onder het genot van krentenbollen en eierkoeken was het 1e onderdeel van de ochtend een pubquiz. Geen gewone pubquiz, maar één speciaal gericht op de JO13-1. Alle vragen hadden namelijk betrekking op de 1e seizoenshelft. Wat hadden de jongens allemaal onthouden van de eerste 18 wedstrijden? Zo werd bij de vraag wie onze topscoorder is (we hebben er 2), één naam door geen van de spelers genoemd!

Na de pubquiz werd het tijd voor actie! Met een aanhanger vol doelen, pionnen, ballen en andere materialen werd koers gezet naar de bossen bij Oosterhout. In wedstrijdvorm moesten de mannen in het mulle zand een aantal spellen doen. Van bowlingvoetbal tot boter, kaas en eieren en van touwtrekken tot een estafetteloop. Uiteraard werd er afgesloten met een partijtje. Na 5 kwartier buffelen waren de mannen al behoorlijk gesloopt. Het luie zweet was ingeruild voor vele zandkorrels die we uiteindelijk overal weer tegen kwamen. Tijd voor de terugrit naar Almkerk en een frisse douchebeurt. Als afsluiter van deze fantastische ochtend werden we door Dave en Inge van der Westen uitgenodigd bij lunchroom Van Alles Wat. Met z’n allen aan een grote tafel en lekker friet of een tosti eten, hoe leuk is dat! Gedurende de ochtend hebben de jongens zowel met de pubquiz als in de bossen punten kunnen verdienen. Voor de 5 beste waren er nog leuke prijzen beschikbaar en tijdens de lunch werden die door trainer Teunis uitgereikt. Om 12.30 uur kon iedereen moe, maar zeker voldaan weer naar huis.

Zaterdag 18 januari stond een oefenwedstrijd tegen Dongen JO13-2 op het programma. Het was op kunstgras, maar het leek meer op een overjarig tapijt, niet best dus. Vanuit de JO13-2 hadden we hulp gekregen van Criss-Pieter van de Water en Luca van Andel. We speelden een redelijk goede pot, waarbij de doelpunten pas in de 2e helft vielen: een keurige 0-3 overwinning. De 2e oefenwedstrijd hadden we speciaal voor het nieuwe camerasysteem ingepland in Almkerk. Tegenstander was Papendrecht JO13-1, dus een wedstrijd in Almkerk zonder een blauw-wit tenue op het veld. Ook deze keer helaas weer de nodige afwezigen, maar dat werd fantastisch ingevuld door 3 jonkies uit de JO11-1 van zowel Almkerk als Altena (Daan Groeneveld, Jonathan Herwig en Levi Westerdaal). We speelden met vlagen prima voetbal wat resulteerde in een knappe 9-0 overwinning!

Die 9-0 moest natuurlijk gevierd worden, dus ’s-avonds om 17.45 uur weer verzamelen. Deze keer ging de reis naar Waalwijk of beter gezegd Wolluk. De 1e stop leverde al 14 blije gezichten op: Mc Donalds. Inclusief vlaggers en stagiair Finn Schoester moest er ff snel voor 22 man eten worden besteld. Blijkbaar zijn de jongens daar best in getraind, want al vrij snel zaten we toch met z’n allen te bunkeren. Met een gevulde buik zijn we vervolgens naar de eredivisie-wedstrijd RKC – VVV geweest. Een knusse en gezellige sfeer leverde een mooie voorsprong op voor RKC. Helaas konden ze die niet vast houden en gingen alle punten mee naar Venlo. Ondanks dat hebben we met z’n allen een gezellig avondje gehad!

Zaterdag 1 februari staat dan de eerste competitiewedstrijd op het programma: uit naar SV Reeshof JO13-1. Helaas nog steeds wat geblesseerden, maar ook dat zal wel goedkomen. Wij zijn er in elk geval klaar voor om er met z’n allen weer wat moois van te maken!

Klik hier voor de foto’s