Altena/Almkerk MO15 boekt 3e overwinning op rij

Zaterdag 9.45 verzamelen de MO15 speelsters op de parkeerplaats. Er wordt nog wat nagepraat over de hattrick van Caro van de week ervoor. Kijken of dat vandaag weer gaat lukken….Deze keer staat Woudrichem uit op het programma. Na de tactische bespreking en de warming up gaat het dan beginnen. De meiden van Altena/Almkerk hebben er duidelijk  zin in.

Vanaf de aftrap wordt de tegenstander onder druk gezet. De eerste kans is voor Lisa. Ze kan schieten en passeert de keeper…. Maar helaas rolt de bal langs de verkeerde kant van de paal.

Evi speelt sterk aan de rechterkant, en loopt er een paar keer zomaar voorbij.

Dan is het de beurt aan Caro. Ze maakt een sterke actie aan de linkerkant en kan zo doorlopen naar de keeper. De bal rolt door de benen van de Woudrichemse doelvrouw: 0-1.

De 5-vrouws verdediging staat als een huis, met Sophie, Lysanne, Rosalie, Evi en Amber. Woudrichem komt er niet aan te pas.

Na het doelpunt zakt het spel wel in. Altena/Almkerk krijgt een paar kansjes, maar de bal wil er niet in.

Na de pauze gaat Altena/Almkerk vrolijk door met aanvallen. Lisa, Eva en Floor werken hard op het middenveld, en inmiddels is Quinty er ook ingekomen.

Die krijgt gelijk een grote kans: haar schot gaat voorbij de keeper, maar helaas staat er nog een verdediger op de lijn. Dat is balen.

Woudrichem gaat wat fysieker spelen, en er wordt flink getrokken en geduwd. Na een stevige overtreding krijgt Woudrichem een vrije trap op zo’n 20 meter van het doel van Lieke.

De muur wordt neergezet, maar de vrije trap vliegt over de muur tegen de onderkant van de lat, en stuitert terug het veld in. De complete tribune houdt de adem in… was die over lijn of niet??

De scheids besluit dat het geen doelpunt was. Pfoeeh.

Dan is het weer de beurt aan Altena/Almkerk. Een paar mooie aanvallen achter elkaar, en de Woudrichemse doelvrouw verricht een paar mooie reddingen. Dan krijgt Quinty de bal en gaat alleen op de keepster af.

Quinty schiet beheerst in de linkerhoek. Yes 0-2 !!!

2 minuten later lijkt het erop dat Caro op aangeven van Quinty de 0-3 erin schiet. Maar helaas fluit de scheids voor een overtreding. Die gaat dus niet door.

Even later fluit de scheids af. De 3 punten zijn in de pocket. Een verdiende overwinning.

Wim Olieman