St Almkerk/Altena MO15 na dijk van een wedstrijd strijdend ten onder in de beker.

Een paar uur na het indelen van de kwartfinales door de KNVB krijgen we van Kozakkenboys een mail. Door de vakantie kunnen ze niet komen met genoeg eigen speelsters en omdat ze “gewoon fair” naar Almkerk willen afzakken zonder speelsters van de MO17 in te schakelen de vraag of we de wedstrijd kunnen verplaatsen naar een doordeweekse avond. We zijn de beroerdste niet en uiteraard hebben we begrip voor de situatie en komen we uiteindelijk uit op woensdag 4 maart om 19.00.

Dan naar de woensdag, waar heel de wereld in de band is van het Coronavirus staat nooit ter discussie of wij wel gaan voetballen vanavond. Omdat we al 2 blessures hebben en woensdagmorgen nog een 3e afmelding krijgen hebben we als leiding overleg, wat doen we?? 2 wissels of moeten we hulp vragen. Aangezien we van tevoren al weten dat het een pittige wedstrijd gaat worden en we nog 3 meiden hebben die niet pijnvrij kunnen voetballen word toch besloten een speelster bij te vragen, Mara van de MO17 is bereid te helpen. We willen dit voor de wedstrijd bij kozakkenboys even melden. We zullen het wedstrijd formulier in en wat blijkt, Kozakkenboys heeft 3 (op 15) MO17 speelsters op de lijst staan, vreemd (zeker naar aanleiding van hun mail) maar het mag dus kunnen we hier niks van zeggen.

Na de bespreking en de warming up fluit arbiter John Kant om stipt 19.00 op zijn fluit en de meiden gaan van start. In het eerste kwartier moeten onze meiden aardig aan de bak en de nr 14 van KB is erg snel en komt een aantal keer op snelheid langs onze verdediging en dus ook gevaarlijk voor het doel van Lieke. Maar goed dat ze scorend niet scherp stond anders hadden we in de 1e helft al met 0-3 achter gestaan. Naarmate de wedstrijd vordert komen we meer aan voetbal toe. De meiden lopen lekker te voetballen en gaat het gelijk op tot 1 minuut voor de rust, dan krijgt KB een corner en eerlijk is eerlijk hier staan we niet goed en ze frommelen de bal achter Lieke 0-1. Daarna fluit John af voor de rust.

In de rust word de meiden verteld dat ze gewoon goed spelen en zo door moeten gaan, enig puntje wat ze meekrijgen is dat ze nog meer voor elkaar moeten werken. Dit hebben de meiden goed gehoord en de 2e helft word uiteindelijk een heel ander verhaal. We zijn vanaf het begin gevaarlijk voor het doel maar missen de scherpte om de bal achter de keepster te krijgen. Maar meiden wat kunnen we hiervan genieten, wat leveren we een strijd en maken het KB echt niet makkelijk. Maar doordat we wat vrijer voetballen krijgt KB voorin ook wat meer ruimte en komt via een perfecte counter uit het boekje op rechts de 0-2 voorsprong voor hun. Maar dan worden de ruggen gerecht en moeten we wat doen, door tactische inzicht van coaches Nick en Toon word er wat veranderd en geschoven op het veld, met een extra spits en een middenvelder minder gaan we het laatste kwartier in. Na een redding op de inzet van Mara komt de bal voor de voeten van Lisa die niet twijfelt om uit te halen maar de bal beland jammer genoeg tegen de paal. We blijven de druk op de verdediging van KB houden wat zich uiteindelijk uitbetaald in een doelpunt van Quinty. 1-2. We voelen dat het nog kan, Mara haalt snel de bal uit het doel en legt hem op de middenstip. Dan volgt een periode waarin we echt beter zijn maar de trekker niet over kunnen halen en steeds stuiten we op de geparkeerde bus van KB. Dat het een fysiek zware wedstrijd is blijkt wel, helaas moet Rosalie eraf met een enkelblessure en lopen er 2 meiden van ons tegen de kramp aan te voetballen. In de laatste 2 minuten krijgen we nog een grote kans maar we krijgen hem er niet meer in. Een gelijkspel was zeker gezien de 2e helft op zijn plaats geweest. Uiteindelijk trok Kozakkenboys aan het langste eind en blijft het 1-2.

We schudden Kozakkenboys MO15 de hand en wensen ze succes in de halve finale.

Meiden, super goed gespeelt en de inzet was top, het wat een spannende topwedstrijd.

Jullie trotse leider