Sjors Maas bij Almkerk herenigd met voetbalmaat Sharog Susani

Sjors Maas (midden), hier nog in het shirt van Roda Boys, speelt volgend seizoen voor Almkerk. FOTO PPM

SJORS MAAS (MIDDEN), HIER NOG IN HET SHIRT VAN RODA BOYS, SPEELT VOLGEND SEIZOEN VOOR ALMKERK. FOTO PPM

Hij kwam al uit voor GVVV, LRC Leerdam en Roda Boys/Bommelerwaard en wil het nog één keer een stapje hogerop, nu dus bij Almkerk in de eerste klasse, proberen. Daarbij weegt de hereniging met zijn maatje Sharog Susani bij Almkerk zwaar mee.

Het lijkt erop dat Maas en Susani eindelijk samen in één team gaan spelen. ,,Dat moest nog een keer gebeuren. Almkerk brengt ons straks samen. Sharog als een echte ‘nummer 10’ en ik op het middenveld in een meer verdedigende rol”, vertelt Maas (29) hoopvol. Sjors Maas ontwikkelde zich in zijn eigen Kerkdriel bij DSC, liep stage bij FC Den Bosch en werd daar na bemiddeling door zijn trainer bij DSC, Erik Meulendijk, opgepikt door topklasser GVVV uit Veenendaal. Die stap was net even te groot.

,,Ik heb daar niet veel gespeeld, maar op dat hoge niveau wel veel geleerd. Ik trainde en speelde soms met grootheden als Dennis van Meegdenburg en Joey Snijders.” Via toenmalig hoofdklasser LRC Leerdam streek Maas, na een hernieuwd verzoek van Roda Boys, neer in Aalst. ,,Doelstelling was om met Roda Boys naar de eerste klasse te gaan. Dat is helaas in vijf jaar niet gelukt.”

Zijn vriendschap met Sharog Susani kwam bij toeval tot stand tijdens een wedstrijd tegen Pelikaan. ,,Een jaar later kwam Sharog naar Roda Boys, maar zware blessures hielden hem aan de kant. Hij is gaan revalideren bij zijn oude club Pelikaan. Ik brak in die fase in 2019 mijn kuitbeen en scheurde mijn enkelbanden. Wij zouden samen gaan revalideren. In januari 2019 brak Sharog echter heel ongelukkig een scheenbeen. Hij herstelt gelukkig goed en vertelde mij deze week nog dat hij volop tennist en fit lijkt.”

Pijnvrij

Susani ziet eindelijk weer perspectief. De 29-jarige aanvallende middenvelder lijkt na bijna drie jaar eindelijk pijnvrij na een stressfactuur, een tumor, een medische misser en een beenbreuk. Aan alle ellende heeft de Heerjansdammer wel een hechte vriendschap met Gelderlander Sjors Maas overgehouden. Susani verdedigde de kleuren van Heerjansdam, Alblasserdam, Oranje Wit, ASWH en Pelikaan. Door blessures kon hij bij Rijsoord en Roda Boys nooit echt starten.

Almkerk had Sjors Maas al langer op de korrel. Na een gesprek met trainer Ad van Seeters was hij om. Almkerk wordt zijn vierde club. ,,Straks krijg ik te maken met derby’s op hoger niveau tegen Nivo Sparta en WNC. Ook de clash met GRC 14 schijnt bijzonder te zijn. Mooie tegenstanders, ik heb er écht zin in.”

Bron: AD Rivierenland 18-3-2021 Wout Pluijmert