Almkerk VR2 – SVS’65 VR1  10-1 (5-0)

10-11-2021
Vandaag  stond de eerder uitgestelde wedstrijd tegen de dames van SVS’65 uit Spijk op het programma. Gelukkig hadden de dames uit Spijk deze avond voldoende speelsters om de voor hun 6de en voor ons 5de wedstrijd van het seizoen af te werken. Bij ons ontbraken deze avond om uiteen lopende redenen Fabiënne en Isabella maar gelukkig kon ons team worden aangevuld met Suus die naar eigen zeggen voor het eerst sinds anderhalf jaar weer eens een wedstrijdje om het echgie mocht gaan spelen en ook Leanne die na een slepende blessure weer wat minuutjes kon gaan maken.
Dat de wedstrijd voortvarend begon is een understatement want binnen de minuut tikte Sterre haar eerste goaltje van de avond binnen, een voortvarende start en we gingen er maar eens goed voor zitten. Het duurde tot de 20ste minuut voordat Indy de score verdubbelde met de 2-0 Onze verdedigers van vandaag, Esmee, Annika, Myrthe en Amber en na een wissel ook Suus deden het vanavond uitstekend en als SVS’65 dan al een keertje door wist te breken dan was er altijd nog Milou die in haar rol als keepster haar plekje bij de Almkerkse dames gevonden lijkt te hebben en met de wedstrijd groeit in haar rol.
Met het middenveld waar Gwen en Evy via de zijkanten en Nienke vanuit haar positie in het centrum de druk er gedurende de eerste helft continu op wisten te zetten werden er voldoend kansen gecreëerd. Het lukte niet om alle kansen te benutten maar toch waren het nogmaals Indy 2x en Mara die keurig wist af te ronden na een snelle aanval die de ruststand op 5-0 wisten te bepalen.
De tweede helft gaf een zelfde spelbeeld, met behoorlijk goede combinaties werden de kansen aaneen geregen.
Nu was het Evy die de ban wist te breken, nadat ze eerst al een bal rakelings over het doel het gekopt was het uit één van de volgende hoekschoppen wel raak en werd de bal bij de tweede paal binnen gewerkt voor de 6-0.
Nu was het weer de beurt aan Sterre die op de voor haar typische wijze de 7 en 8-0 wist te scoren. Na de 9-0 die door Indy rechtstreeks vanuit een corner werd binnen gedraaid mocht SVS’65 de eer redden, de sportieve Spijkse tegenstanders kwamen daarmee ook op het scorebord 9-1
Het slotakkoord was wederom voor Sterre die met de 10-1 haar dagproductie vandaag ook op 4 treffers wist te brengen maar dat was eigenlijk het minst belangrijk, dat waren wel de 3 punten die konden worden bijgeschreven. Er is door de gehele ploeg een prima wedstrijd gespeeld met veel energie en met vlagen behoorlijk goed veldspel.

Met 13 punten uit 5 wedstrijden doen onze jonge meiden het hartstikke goede in hun eerste seizoen senioren voetbal.