Ruime zege Roda’46 op Almkerk

Roda’46 heeft in een thuiswedstrijd met duidelijke cijfers gewonnen van Almkerk. Aan de overwinning viel niets af te dingen. Almkerk had weinig tot niets in te brengen tegen de ploeg van Dick Kooijman. Het werd uiteindelijk 5-0, maar de zege had gemakkelijk veel hoger kunnen uitvallen.

In het eerste half uur zag het er niet naar uit dat de Leusdense ploeg naar een grote overwinning zou uitlopen. Het voetbal speelde zich voornamelijk af op het middenveld. De beide doelverdedigers kregen nauwelijks iets te doen.

Toen nam Roda’46 het heft in handen. De combinaties werden beter en Almkerk werd naar achteren geduwd. Tristan Wallet liet zich in de 35e minuut voor het eerst gelden door te scoren na een assist van Bakkenes, 1-0. Dat was het begin van een fase van tien minuten waarin Roda’46 met oogstrelend voetbal de overwinning veilig stelde. Wallet maakte de tweede goal na een prachtige combinatie tussen Bakkenes en Majolee. Even later was het 3-0 na weer een doelpunt van Wallet. Tristan Wallet maakte hiermee een zuivere hattrick. Drie goals achter elkaar in één helft.

Het slotakkoord van de eerste helft was voor Jasper van Dijk, die van afstand de keeper van Almkerk  verschalkte, 4-0.

Na de pauze bleef de thuisclub de bovenliggende ploeg. De Almkerkers kwamen nauwelijks in de buurt van het Leusdense doel. Mede door veel wissels werd het spel rommeliger.  Mogelijkheden kreeg Roda’46 genoeg, maar alleen Mano Bakkenes wist het doel nog te vinden, 5-0.

Bron: Website Roda ’46