Nivo Sparta leeft op en wint royaal met 5-1 bij Almkerk

ALMKERK – Nivo Sparta schrok heel even van de snelle achterstand bij laagvlieger Almkerk. Bij rust waren de bordjes al verhangen, 1-2. Uiteindelijk boekte de ploeg uit Zaltbommel een niet eens geflatteerde 1-5 zege.

Almkerk, dat in de eerste tien wedstrijden nog niet heeft gewonnen, kwam door Jelle Stalenhoef al vroeg in de wedstrijd op voorsprong. Uit een vergelijkbare scrimmage kwam Nivo Sparta door Bart Goesten snel langszij. Halverwege het eerste deel kwam Nivo Sparta op voorsprong. Na een goede actie van Daan Schreuders kon Frenk Schaap binnenkoppen, 1-2.

Twee minuten na de pauze was de wedstrijd gespeeld toen Goesten knap wegdraaide en de 1-3 binnenschoot. Door een doelpunt van Dennis van Meurs en een puntertje van opnieuw Frenk Schaap – zijn tiende van dit seizoen – werd het 1-5.

“Na een lastige week met kleine groepjes trainen door vakantie en corona, is dit wel een opsteker”, vond trainer Niels Blom.

Bron: Regio Voetbal