Almkerk – Sliedrecht 3-1

Van de redactie – Joop Hartog

Evenals in de thuiswedstrijd tegen Almkerk, kon Sliedrecht ook dinsdagavond 10 mei tegen deze stugge ploeg geen punten binnenhalen. In een wedstrijd waarin beide teams, maar vooral Almkerk, hard werkten werd na een 1-1 ruststand uiteindelijk Almkerk de terechte winnaar met 3-1.

Onderkant lat

Nadat Sliedrecht via Dennis Verhoef in de eerste minuut al de onderkant van de lat trof, kwam Sliedrecht onverwacht kort daarna op een 1-0 achterstand. Doelman Jasper Sprong werd met goedkeuring van scheidsrechter Collé in het eigen doelgebied volledig met bal en al over de doellijn gedrukt.

Inzet en vechtlust

Er ontspon zich een spannende strijd zonder goed voetbal. Sliedrecht was veelvuldig in balbezit, maar Almkerk verschanste zich op eigen helft in een verdedigende stelling en loerend op snelle uitbraken. Dit gecombineerd met een enorme inzet en vechtlust maakte het voor Sliedrecht moeilijk om de barrière te doorbreken. De weinige kansen die Sliedrecht kreeg werden nog door doelman Luc van Dongen gepareerd. Kort voor rust wist Roy van ’t Hoog toch een pass van Rodney Huijgen doeltreffend af te ronden (1-1).

Van voren af beginnen

Na de pauze eigenlijk eenzelfde scenario In de eerst minuut kreeg Almkerk al een strafschop die door Jelle Stalenhoef werd benut (2-1) en Sliedrecht kon weer van voren af beginnen. Ondanks het feit dat Sliedrecht veel aan de bal was, bood Almkerk toch goed tegenspel en wist bij vlagen Sliedrecht pijn te doen in de goed uitgevoerde tegenaanvallen. Wat aanvallende wissels in het team van Sliedrecht brachten ook niet de nodige veranderingen. Almkerk bleef loeren op kansjes en zag dit kort voor tijd nog benut door een derde doelpunt. Areano van Seters kon scoren bij een snelle uitbraak, waarbij de verdediging van Sliedrecht niet geheel vrijuit ging (3-1).

Een terechte overwinning voor Almkerk tegen Sliedrecht dat geen antwoord had op het stugge verdedigen en de tomeloze inzet van de tegenstander.

Bron: Site vv Sliedrecht

Klik hier voor de foto’s