GRC 14 – Almkerk 2-2

GRC 14: doek bijna gevallen
Almkerk pakt een punt in derby en blijft nog minimaal één seizoen eersteklasser

"Doelman

DOELMAN NICKY JANSSEN, DIE DENKT DAT HIJ BIJ GRC 14 BLIJFT, IS HIER ALMKERK-SPITS QUINTON EUGENIA WEL DE BAAS.
FOTO JAN NOORLANDT

Het doek, dat al een paar weken aan het afrollen is,  raakte bij GRC 14 afgelopen zaterdag bijna de grond. Slechts door een piepklein kiertje is de nacompetitie nog zichtbaar. Wie tijdens en na de derby tegen Almkerk (2-2) zijn oren en ogen gebruikte, weet dat de fusieclub de hoop op een langer verblijf in de eerste klasse heeft opgegeven.
Boze blikken

Bij GRC 14, dat dit seizoen geen thuiswedstrijd won, gingen alle boze blikken richting het arbitrale trio. Scheidsrechter Aad Hilgersom deelde maar liefst tien gele kaarten uit, waarvan slecht één voor de pauze. Michael van den Oever kreeg er zelfs twee, terwijl er ook nog iemand van de bank rood kreeg voorgehouden. Nog bonter maakte assistent-scheidsrechter Michael Hoeksma het met opmerkingen over de tweede klasse. Bovendien gaf de vlaggenist  aan dat bij de aansluitingstreffer van de gasten de bal, na een door GRC 14-goalie Nicky Janssen slecht verwerkt afstandsschot van Dylan den Exter, de doellijn volledig was gepasseerd.

Handigheidje

“Onbegrijpelijk, want hij stond niet eens op de achterlijn”, stelde Janssen, die bij de makkelijk gegeven strafschop de veroorzaker was. “Dat was gewoon een handigheidje van de spits (Quinton Eugenia, red.), want ik tikte de bal aan. Almkerk heeft gewoon geluk met wat ze gekregen hebben”, vertelde de keeper, die nog niet met andere clubs bezig is.

Woonplaats

,,Ik denk wel dat ik blijf, maar heb al wel drie jaar in de tweede klasse gekeept. Misschien dat ik nog een club rond mijn woonplaats Rotterdam in overweging neem.”

Voor ploeggenoot Ricky Vroon was het de laatste thuiswedstrijd. Na dit seizoen stopt de middenvelder. “Ik ga een jaartje niets doen, alleen wat tennissen en fietsen. Ik ben bij Rijswijkse Boys in de derde klasse begonnen en dit is nu mijn twaalfde seizoen. Jammer dat het nu zo eindigt. Het spandoek voor mij en Marco Strik heb ik gezien. Mooi dat de jongens dat gedaan hebben.”

De vrolijke kant van de catacomben was die van Almkerk, waar trainer Ad van Seeters door de voordeur kan vertrekken. “Kijk, mijn horloge gaf aan dat de bal over de lijn was”, begon de Brabander met een grap. ,,In de rust stonden we terecht met 2-0 achter. Ik heb aangegeven dat we het geluk moesten zoeken. Dat begon direct met een zondagsschot op zaterdag. Ik ben trots op de veerkracht die we dit seizoen getoond hebben. De grote ommekeer was in Sliedrecht, waar we noodgedwongen iets anders speelden en wonnen door geweldig te counteren.”

Voor GRC 14 rest nog een sprankje hoop. Het moet zelf zaterdag flink uithalen bij Montfoort SV’19 en hopen dat de concurrenten Woudenberg en FC Breukelen het helemaal laten afweten.

GRC 14 – Almkerk 2-2 (2-0): 6. Wilco van Rossem 1-0, 40. Michael van den Oever 2-0, 47. Dylan den Exter 2-1, 68. Jelle Stalenhoef (strafschop) 2-2.

GRC 14: Janssen; Van Es, Van der Velden, Ruijtenberg (89. De Jong), Wesley van den Oever; Strik, Vroon (78. Loendersloot); Van Tilborg, Van Baardwijk, Michael van den Oever; Van Rossem.

Almkerk: Van Dongen; Blankers (76. Roodenburg), Kros, Den Exter, Van Drunen; Den Besten, Susani (71. Van Seters), Stalenhoef; Molenschot, Van Eerd, Eugenia.

Bron: AD (Arie van Veldhoven)