Almkerk met lege handen in Leerdam

Het eerste elftal speelde deze zaterdag uit tegen LRC. In de glas-stad (op sportcomplex glas-park) vond voorafgaand aan de wedstrijd, de ontmoeting plaats tussen de tweede elftallen van LRC en Almkerk. Na een 1-2 ruststand ging het tweede elftal helaas met een kater huiswaarts getuige de 7-2 eindstand.

Bij Almkerk begonnen Danilo Kros (terug na een blessure) en Niels Nieuwesteeg in de basis. Ten opzichte van vorige week moesten Areano van Seters en Luqman Dawit vanaf de bank beginnen.

Het hoogtepunt van de middag vond niet plaats op het voetbalveld. Waar en wanneer dan wel? Tijdens de wedstrijdbespreking kwam als grote verrassing Toon van Drunen binnenlopen. Een luid applaus was het gevolg. Amper twee weken na zijn ongeval op het voetbalveld was Toon weer terug op het sportpark. De afgelopen 14 dagen heeft de hele selectie, en natuurlijk de hele vereniging, intens met Toon en zijn familie meegeleefd. Het was goed Toon weer te zien. Toon: STAY STRONG en succes met je verdere herstel!

Een neutraal arbitraal trio (dus inderdaad geen club-grensrechters) zette de wedstrijd in beweging. Onder warme omstandigheden begon de wedstrijd gelijkopgaand. Het spel ging op neer zonder dat er voor de doelen echte kansen werden gecreëerd. Helaas voor Almkerk viel spelmaker Steven Molenschot binnen een  kwartier uit met een enkelblessure. Steven werd vervangen door Areano van Seters. Areano werd voorin geposteerd en Niels Nieuwesteeg zakte een linie. Het gemis aan een spelmaker liet zich voelen. Almkerk speelde een matige eerste helft. Aangezien LRC het optische overwicht niet wist om te zetten in kansen, laat staan in doelpunten, werd de rust bereikt met 0-0.

De Almkerkers startten na de theepauze als herboren. Het stond positioneel beter en de strijdlust werd opgeschroefd. Het eerste kwartier van de tweede helft was het overwicht voor de uitploeg. Dit uitte zich onder andere in een schot van Corne van Rosmalen. De LRC-keeper bracht redding.

Nadat noodgedwongen weer moest worden gewisseld (blessure Dylan den Exter) veranderde het momentum. LRC werd steeds iets sterker en Almkerk moest achteruit.

Een eerste waarschuwings-schot van LRC werd door keeper Dennis van Duin nog goed gered door de bal tegen de paal te tikken. Even later raakte LRC weer het houtwerk: vanuit een corner werd de bal op de lat gekopt. Uit de rebound werd (in de 75e minuut) de 1-0 binnengetikt.

Vijf minuten later liepen twee Almkerk-spelers elkaar in de weg. De linksbuiten van LRC profiteerde: hij haalde de achterlijn en vanuit zijn breedgelegde bal werd afgerond 2-0.

Areano van Seters wist enkele minuten later een grote kop-kans niet te benutten. Mede door deze misser werd het einde van de wedstrijd niet meer spannend, eindstand 2-0.

Gele kaarten aan de zijde van Almkerk waren er voor Jonathan van Eerd, Areano van Seters en Danilo Kros.

Volgende week volgt de belangrijke thuiswedstrijd tegen streekgenoot SVW uit Gorinchem.