ALMKERK VERLIEST GELIJKOPGAAND DUEL VAN ORANJE WIT

Almkerk speelde zaterdag de belangrijke uitwedstrijd bij Oranje Wit. Tegenvaller voor de blauwwitten was dat aanvoerder Jelle Stalenhoef geblesseerd was en niet kon spelen. In de basisopstelling werd hij vervangen door Areano van Seters.

Voorafgaand aan de wedstrijd vond er een minuut stilte plaats vanwege de aardbeving in Turkije en Syrië.

Eenmaal begonnen aan de wedstrijd viel er direct een grote kans voor de bezoekers te noteren. Corne van Rosmalen stuurt Jonathan van Eerd met een loepzuivere pass alleen op de keeper af. Net op het moment dat de laatstgenoemde zijn ploeg op voorsprong wil zetten, verschijnt er een verdediger en komt Jonathan niet tot een schot. Helaas dus geen voorsprong voor Almkerk in de eerste minuut.

Het eerste half uur is het een gelijkopgaande wedstrijd. Almkerk heeft de controle en het balbezit. Tot grote kansen voor de Brabanders leidt dit niet. Aan de andere kant heeft ook keeper Dennis van Duin, behoudens een schot dat voorlangs gaat, niet veel te doen. Kortom het is een wedstrijd die zich voornamelijk op het middenveld afspeelt.

Na een half uur spelen wordt de wedstrijd opengebroken. Oranje Wit krijgt een ingooi vlakbij de cornervlag. De bal wordt voor de goal gegooid en viavia vliegt de bal als een vuurpijl hoog de lucht in. Een OranjeWitter springt het hoogst en kopt de bal met een boog in de verre hoek, 1-0.

In het laatste kwartier voor rust is Almkerk de controle kwijt. Oranje Wit krijgt kansen op 2-0 maar de Dordtenaren scoren niet, zo belandt één bal op de paal en de rebound gaat (voor een leeg doel) over.

Ruststand is dus 1-0.

Net als in de eerste helft is Almkerk gaat Almkerk goed van start. Areano van Seters bedient met een goede actie Jonathan van Eerd. De voorzet van Areano wordt in één keer op de slof genomen door Jonathan vanaf de vijfmeterlijn. Ondanks dat de inzet van heel dichtbij was, weet de Dordtse keeper redding te brengen.

Na een kwartier in de tweede helft is het alsnog raak. Corne van Rosmalen komt op over de rechterkant van het veld. Hij ontvangt de bal in zijn loop, dribbelt enkele stappen en eenmaal binnen de zestienmeter besluit hij te schieten. De bal gaat in de verre hoek binnen, 1-1.

Eerder in het verslag is aangegeven dat het gaat om een gelijkopgaande wedstrijd en met nog een half uur te spelen is ook de tussenstand dus weer in evenwicht.

In de laatste fase van de wedstrijd is Oranje Wit iets dreigender dan Almkerk. De thuisploeg heeft meer balbezit dan Almkerk maar creëert geen kansen.

Uiteindelijk zal de enige echte kans die wordt gecreëerd ook de overwinning betekenen. In de 80e minuut ontvangt de rechtsbuiten van Oranje Wit de bal. Na een dribbel en een kapbeweging schiet hij van randje 16 binnen, 2-1.

In het laatste deel van de wedstrijd is Almkerk niet bij machte om de nederlaag af te wenden, eindstand 2-1.

Oranje Wit en Almkerk waren over de hele wedstrijd bezien gelijkwaardig aan elkaar maar de punten blijven (helaas) in Dordrecht.