Terug- en vooruitblik met Almkerk 2

VV Almkerk 2 is het nieuwe seizoen begonnen onder leiding van Rutger Versteeg. Nadat het 2e elftal afgelopen seizoen (2022/2023) zich niet wist te handhaven in de reserve hoofdklasse, gaan ze dit jaar met veel regionale ploegen de strijd aan in de 1e klasse. Antoine Hoevenaren, Tonnie Muijen, Arjan Kant en Sem Verheij namen afscheid van het 2e elftal. Rutger Versteeg, Marco van Tuil, Glenn Stevens zijn nieuw bij de staf. Pieter van der Horst zal door een langdurige blessure voorlopig niet in actie komen en daarom ook aansluiten bij de staf.

Nieuw seizoen

Onder leiding van Rutger Versteeg is het 2e elftal op zaterdag 6 augustus gestart met de voorbereiding. Op deze dag werd er tweemaal getraind; ’s ochtends en ’s middags. Tussen de trainingen door werd er in de kantine geluncht. Na deze eerste trainingsdag werd er op iedere dinsdag- en donderdagavond getraind. Er volgden ook nog oefenwedstrijden, waarvan de resultaten hieronder even op een rijtje worden gezet:

VV Almkerk 2 – VV Hardinxveld 2         3-1

VV Almkerk 2 – IFC 3                            4-1

RVVH 2 – VV Almkerk 2                         3-3

VV Almkerk 2 – VVAC 2                        1-0

VV Almkerk 2 – Trinitas Oisterwijk         2-2

Samengevat: 5 wedstrijden gespeeld, 3 overwinningen, 2 gelijke spelen en 0 keer verloren. De doelpunten in deze wedstrijden kwamen van de volgende spelers:

Jeroen Plomp (3 treffers)

Johnny Wilhelm, Jorg Kant (beide 2 treffers)

Milan Schreuders, Stan Zegwaard, Nick Kant, Ramon van Dalen, Luuk Demmer, Andres Kwetters (allen 1 treffer).

Bekertoernooi

In het bekertoernooi speelden we in de groepsfase tegen drie regionale ploegen. Met VV Altena, Kozakken Boys en SV Meerkerk hadden we drie mooie wedstrijden voor de boeg. Helaas kenden we een valse start; de eerste bekerwedstrijd ging met 0-1 verloren tegen VV Altena. Hierna werd er met 1-4 gewonnen in en tegen Meerkerk en werd er thuis met 2-0 gewonnen van Kozakken Boys. Door de gunstige resultaten bij de andere wedstrijden, wisten we met 6 punten uit 3 wedstrijden op plek 1 te eindigen in de groep en hierdoor zijn we door naar de volgende ronde. Daarvan is de tegenstander nog onbekend.

Competitie

Op zaterdag 23 september gaat de competitie van start. Het 2e elftal start het nieuwe seizoen op het eigen sportcomplex Almkerk tegen SteDoCo uit Hoornaar. Alle thuiswedstrijden worden in principe om 14:30 uur gespeeld. De uitwedstrijden zullen op verschillende tijdstippen gespeeld worden.

Met veel bekende teams uit de regio zitten er een aantal mooi affiches tussen. De tegenstanders van dit seizoen zijn: De Alblas, GJS, GRC-14, IFC, Nieuw-Lekkerland, Rijsoord, Roda Boys, RWB, Sleeuwijk, Sliedrecht, SteDoCo, Tricht en VVAC.

Sociale media

Sinds vorig seizoen zijn wij ook te volgen op Facebook en Instagram. Hierop wordt wekelijks de volgende wedstrijd vermeld en worden de uitslagen van onze wedstrijden gedeeld. Volg ons daarom voor wekelijkse informatie, maar het liefst zien we u bij onze wedstrijden langs de lijn! We hopen op een mooi, succesvol, sportief seizoen.

Selectie 2023/2024