Maak kennis met… Remco den Besten (Almkerk 1)

Remco den Besten (30 jaar) is speler van het eerste elftal van Almkerk en vandaag gaan we hem beter leren kennen.

Dit seizoen speelt hij met Almkerk in de 1e klasse in een combinatie van zaterdag- en zondagverenigingen. Hij speelt als verdedigende middenvelder in ondertussen zijn 8ste seizoen bij Almkerk.

Op dit moment woont Remco samen met zijn vriendin Margo en hun kat, in Breda. Eind februari verwachten ze een gezinsuitbreiding! In het dagelijkse leven is hij werkzaam bij Berla Lighting in Gilze als Sales operations manager. Per toeval is hij dit vakgebied ingerold, want qua studie heeft hij SPECO in Tilburg afgerond.

Op 5-jarige leeftijd begon Remco met voetballen bij Be-Ready in Hank. Hier heeft hij tot en met de C-jeugd (tegenwoordig onder 15) gevoetbald. Na deze periode ging hij bij Kozakken Boys in Werkendam voetballen. Hier heeft hij vier jaar in de jeugd gespeeld. Twee jaar in de B-jeugd (onder 17) en twee jaar in de A-jeugd (onder 19). Hierna zou hij aansluiten bij het tweede elftal van Kozakken Boys, maar zijn vrienden van school haalde hem over om bij Veerse Boys (nu RFC) te gaan voetballen. Zij kwamen uit in de 4e klasse zondag. In zijn eerste jaar werd hij direct kampioen in de 4e klasse. Hierna heeft hij nog 3 seizoenen gevoetbald in de 3e klasse zondag.

Toen klopte Almkerk op de deur. Op 22-jarige leeftijd maakte hij de overstap naar Almkerk, wat toen uitkwam in de 1e klasse zaterdag. Hij kende al wat spelers die op dat moment bij Almkerk speelde en daarnaast was hij toe aan een nieuwe uitdaging. In zijn eerste seizoen bij Almkerk degradeerde ze naar de 2e klasse. Dit voelde ook als het dieptepunt in zijn carrière. Gelukkig kon hij een seizoen later zijn hoogtepunt beleven bij Almkerk; het kampioenschap in de 2e klasse en dus promoveerden ze terug naar de 1e klasse. Hierin is Almkerk op dit moment nog steeds actief.

Voor Remco is het voetballeven erg belangrijk. Het is naast de gezelligheid met zijn teamgenoten ook een moment van ontspanning naast het werk. Hij hoopt daarom zo lang mogelijk fit te blijven en het plezier te behouden. Dat doet hij dus in Almkerk 1, wat hij omschrijft als ‘een leuk en gezellig team wat alles voor elkaar geeft tijdens de wedstrijden’.

Met het team heeft Remco een mooie verwachting. Hij verwacht dat ze dit seizoen de top 5 gaan halen. ‘We hebben voor ons veel nieuwe gezichten in de competitie, omdat zaterdag en zondag natuurlijk is samengevoegd. Ik vind dit persoonlijk alleen maar leuk, behalve de wedstrijdtijden die we hebben bij uitwedstrijden’.

Voor welk persoon binnen de vereniging heb jij lovende woorden?

‘’Jan Snijders, voor al de goede zorgen voor de club en het terrein.’’

Afgelopen zaterdag haalde Almkerk 1 een punt op in Roosendaal, bij RBC. Remco hoopt nog vele mooie overwinningen te halen in het shirt van Almkerk, waarna een gezellige 3e helft nooit verkeerd is. Voor hem is het nummer ‘Policeman’ onmisbaar tijdens de 3e helft. Hij refereert hiermee aan ‘de goede oude tijd met Remy Roodenburg’.

Aanstaande zaterdag speelt Almkerk de thuiswedstrijd tegen Moerse Boys. De wedstrijd start om 16:00 uur en aansluitend is er een Oktoberfest in de kantine! We kijken uit naar een leuke, gezellige zaterdag met (hopelijk) 3 punten en een gezellige 3e helft.