Maak kennis met… Milan Schreuders (Almkerk 2)

Milan Schreuders (24 jaar) speelt op dit moment bij het tweede elftal van VV Almkerk en vandaag gaan we hem beter leren kennen. Momenteel staat hij met het 2e op de eerste plaats en kunnen ze aanstaande zaterdag de eerste periodetitel van het seizoen binnenhalen. Milan speelt het liefst verdedigende middenvelder.

De inwoner van Brakel woont momenteel nog thuis samen met zijn vader, maar hij is meer in Almkerk te vinden dan in Brakel. In het dagelijks leven werkt hij vanaf juni bij DeterTech, waar hij zich bezig houdt met het verhuren en verkopen van tijdelijke bouwbeveiliging. Hiervoor heeft Milan een MBO niveau 4 opleiding International Business Studies gedaan en is vanaf zijn 18e het vak van accountmanagement ingerold.

´Ik moest eerst mijn zwemdiploma halen, voordat ik op voetbal mocht. Vanaf mijn 7e zit ik op voetbal.’

Milan heeft eerst bij VV Zuilichem gevoetbald, waarna hij bij Almkerk is komen voetballen. Tussendoor heeft hij één jaartje bij BZC’14 gevoetbald, maar keerde hij al snel weer terug bij zijn huidige club. Daar speelt hij nu alweer een aantal jaar en dat bevalt hem prima. Op zijn 16e mocht hij zijn debuut maken bij het eerste elftal van Almkerk, uit bij NIVO Sparta.

Voor hem was deze periode ook het hoogtepunt binnen het voetbal. ‘De tijd dat ik bij de A of B junioren speelde en daarna snel door moest naar vaak het 2e en af en toe het 1e, was voor mij een mooie periode. Heel de dag bestond voor mij uit voetbal.’

Naast deze drukke voetbalperiode heeft Milan twee dieptepunten meegemaakt binnen het voetbal. ‘De degradatie van afgelopen seizoen was een dieptepunt. Zeker omdat ik bijna een halfjaar niet kon spelen door een enkelblessure. Dat maakte het voor mij nog extra zuur. Ook herinner ik me nog een bekerfinale in de B’tjes. Met de rust stonden we met 2-0 achter en in de 2e helft maak ik de 2-1 én de 2-2. Helaas verloren we de finale na penalty’s.’

Voetbal is voor Milan een belangrijk deel in zijn leven. ‘Het hebben van één doel, samen met 20 man, met 1 team. Dat is echt fantastisch. Je maakt mooie dingen mee, maar je kunt er ook voor elkaar zijn als het tegenzit. Ik ben blij dat het 2e elftal een gemotiveerd en gezellig elftal is en voor elkaar door het vuur gaat.’

Naast het hebben van een gezamenlijk doel, heeft Milan ook een persoonlijk doel waar hij graag succes in wilt behalen: ‘Ik zou heel graag nog een keer kampioen willen worden in de senioren.’

Dit seizoen heeft het 2e elftal een mooie start achter de rug en zijn ze momenteel de lijstaanvoerder in de 1e klasse. Milan zegt daarover het volgende: ‘Ik verwacht dat wij zeker bij de top 3 mee zullen doen en voor minimaal een periode moeten gaan. Daarnaast wil ik ook nog even het mooie resultaat van afgelopen zaterdag benoemen. De 5-1 overwinning tegen onze buren uit Giessen, of zoals onze trainer het noemt; Geen Rooie Cent (GRC).

Die overwinning werd volop gevierd in de kleedkamer, waarin er één nummer niet kan ontbreken volgens Milan: ‘10000% Amalia van Wesly Bronkhorst’.

Voor welk persoon binnen de vereniging heb jij lovende woorden?

‘Arie Verwoerdt. Wat deze man allemaal doet op de voetbal is ongelofelijk. Naast alle administratieve zaken zoals wedstrijdzaken, inkopen doen voor de kantine, staat Arie ook nog vaak op zaterdag te fluiten. En hierbij vergeet ik waarschijnlijk zoveel andere taken die hij ook doet.’

Aanstaande zaterdag treedt Almkerk aan in Ridderkerk, uit bij Rijsoord. Het 2e elftal kan daar de periodetitel ophalen. Ze trappen om 12:00 uur af onder leiding van scheidsrechter Akdikan. We wensen Milan en de rest van het 2e veel succes tijdens deze belangrijke wedstrijd!