Maak kennis met… Jesse Grandia (Almkerk 2)

Jesse Grandia (21 jaar) is speler van Almkerk 2 en vandaag gaan we hem beter leren kennen. Een echte verdediger die niet terugdeinst voor de duels met zijn tegenstanders. Als echte linkspoot staat hij vaak aan de linkerkant van de verdediging. Soms centraal, soms als linksback.

De inwoner van Woudrichem is momenteel woonachtig bij zijn ouders. Daarnaast heeft hij ook nog een zusje. Hij zit in het laatste jaar van de studie ‘Technische bedrijfskunde’. Deze studie volgt hij op het Avans in ’s Hertogenbosch. Naast zijn studie laat hij zich soms wel eens inhuren om onder andere de klusjes van een bekende op de vereniging op te lossen; Niels Nieuwesteeg.

Op zijn 5e is Jesse begonnen met voetballen bij Almkerk. Sindsdien heeft hij hier zijn hele leven gevoetbald. ‘Momenteel ben ik alweer bezig met mijn 5e (!) jaar in het 2e elftal van Almkerk. In de jeugd heb ik veel met dezelfde spelers gevoetbald, zoals Jorg, Luuk Hoeke, Luuk Demmer, Andres en Nick. Naast dat ik deze jongens dus al goed en lang ken, weet ik ook wat ik aan ze heb in het veld. Dit maakt het extra leuk om met ze samen te voetballen.’

Jesse is een hardwerkende speler die daarmee ervoor zorgt dat andere spelers vrij hun spel kunnen spelen. ‘Tegenwoordig heb ik ook de rol aangenomen als bodyguard van Andres. Andres kan zijn magie in het veld laten zien, zonder dat hij zich druk hoeft te maken om de bal te verliezen of mee te verdedigen. Laat dat maar aan mij over’ zegt Jesse met een grote glimlach.

De jongen uit Woudrichem steekt zijn ambitie niet onder stoelen of banken. Zijn doel is om deze winter aan transfer te maken naar een topploeg in het buitenland. Echter zal hij niet verder komen dan alleen een trainingskamp met Almkerk in het buitenland. Daarom past hij zijn persoonlijke doel een beetje aan: ‘Dan hoop ik tijdens de volgende wedstrijd gewoon in de basis te staan’.

Naast de overwinning van dit seizoen tegen GRC (5-1) beleefde Jesse zijn hoogtepunt ook tegen de rivaal uit Giessen. Na een 2-0 achterstand, wisten ze met de ploeg de wedstrijd om te draaien naar een 2-3 overwinning, waarbij het winnende doelpunt in de laatste minuten werd gemaakt.

Helaas kent Jesse ook veel blessureleed, wat voor hem absoluut dieptepunten zijn. Terugkerende blessures zijn de enkels, zijn hamstring en knie zorgden ervoor dat het lastig was om wedstrijdfit te blijven. Gelukkig maakt Jesse nu weer zijn nodige minuten en kan menig toeschouwer genieten van zijn kwaliteiten.

Voor welk persoon binnen de vereniging heb jij lovende woorden?

‘Ik heb zelf altijd veel respect gehad voor hoe Hendri alles regelt op het gebied van scheidsrechters. Dit lijkt mij geen makkelijke taak, waarbij je afhankelijk bent van veel dingen en mensen. In de tijd dat ik zelf nog scheidsrechter was, was alles hier altijd heel goed geregeld en was er altijd duidelijke instructie om je te helpen fluiten.’

Almkerk 2 staat er op dit moment goed voor en heeft inmiddels ook de eerste periodetitel achter haar naam geschreven. Jesse is dan ook duidelijk over zijn verwachtingen: ‘Nadat we de eerste periodetitel wisten te winnen, kan en moet de enige verwachting zijn om deze lijn door te trekken en het kampioenschap binnen te slepen. Almkerk 2 is één gezellig team wat een gezamenlijke droom probeert te behalen.’

Er zijn al een aantal mooie overwinningen behaald en Jesse houdt zeker van een gezellige 3e helft. Bij hem kan het nummer ‘Boom Boom Bailando’ van Jan Smit eigenlijk niet ontbreken. Hopelijk zien we Jesse zijn heupen losgooien tijdens één van de kantinefeesten.

Aanstaande zaterdag speelt Almkerk de uitwedstrijd tegen VVAC, in Ottoland. We wensen de mannen weer succes op de weg richting een nieuwe driepunter! Er wordt om 12:00 uur afgetrapt op Sportpark VVAC.