Almkerk wint met 1-2 in Ottoland!

Op zaterdag 2 december stond een lastige uitwedstrijd op het programma. Het elftal van Rutger Versteeg ging op bezoek op Sportpark de Put bij VVAC. De Ottolanders stonden voorafgaand aan deze wedstrijd op de 4e plek en hoopten op een driepunter voor de aansluiting bij de top 3. Almkerk stond op de 1e plek en wil de koppositie verstevigen.

Door een aantal pijntjes en lichte blessures was het maar de vraag wie er zou spelen tijdens deze wedstrijd. Zo was Milan niet wedstrijdfit en vielen Stan en Jesse tijdens de wedstijd al vroeg uit met een blessure. Toch liet Almkerk opnieuw zien dat ze over een sterke selectie beschikken, die ondanks een paar tegenvallers opnieuw als team weet te presteren.

Al vrij snel krijgt Almkerk de kans op de 0-1. Na een goede dieptebal op Johnny weet hij de bal door de lucht voor het doel te krijgen. Daar loopt Jeroen tegen de bal aan, maar zijn volley eindigt op de paal. Hierna speelt zich een wedstrijd af met enkele kansjes aan beide kanten, maar alsnog is het Almkerk dat op 0-1 komt. Gijs volleert de bal uit een goed genomen corner in één keer achter de keeper van VVAC.

Even lijkt Almkerk met een voorsprong te gaan rusten, maar in de 44e minuut valt dan de tegentreffer. Uit een corner valt de bal per toeval voor een speler van VVAC, die de bal onberispelijk in het dak van het doel weet te schieten. Ruststand: 1-1.

In de rust komen Thomas en Niels in het veld, omdat Stan niet verder kan en Maxwell aansluit bij het 1e elftal. De 2e helft is een groot schaakspel van beide kanten, waarbij er opnieuw enkele dreigende kansen ontstaan. Een schot van Niels verdwijnt net naast de goal en de kopbal van Jeroen heeft net te weinig vaart en richting om in het doel te verdwijnen.

Almkerk komt richting de 80e minuut op 1-2. Een prachtige vrije trap verdwijnt in de kruising van het VVAC doel. Doelpuntenmaker is Nick. Hierna breken nog een aantal spannende minuten aan. Arco komt er als extra verdediger bij, omdat VVAC alles op de aanval zet en daarvoor extra aanvallers het veld in brengt. Na een zenuwslopende slotfase (met nog een enkele kans voor VVAC) fluit de scheidsrechter af en wint Almkerk ook van VVAC!

Een mooi resultaat in een lastige uitwedstrijd, maar de overwinning was op basis van de gehele wedstrijd terecht. Aanstaande zaterdag staat de laatste competitiewedstrijd van 2023 op het programma. Almkerk treft dan Nieuw-Lekkerland als tegenstander op het eigen sportcomplex in Almkerk. De aftrap is om 12:30 en we hopen op veel toeschouwers langs de lijn.