Selectie Almkerk kijkt terug op een geslaagd trainingskamp!

De selectie van vv Almkerk is afgelopen weekend op trainingskamp geweest in Benidorm. Op donderdag 4 januari vertrok de selectie vanaf Schiphol richting Alicante, waarna er een stukje met de bus volgde richting het hotel in Benidorm. Op maandag 8 januari kwam de selectie laat op de avond veilig aan op Schiphol.

Op donderdag moest de selectie vroeg uit de veren, want om 02:30 uur werd iedereen verwacht op de parkeerplaats van de vereniging. Iedereen had de wekker keurig gezet, want gelukkig kwam niemand te laat! Na een busreis arriveerden we op Schiphol, waarna we door een vliegreis van iets meer dan 2,5 uur arriveerden in Alicante. Flink wat graden warmer en prachtige omstandigheden voor een mooi trainingskamp!

In de middag werkt Almkerk een training af. Op het Spaanse trainingscomplex werkt het eerste elftal toe naar de wedstrijd tegen Lunteren, dat later in het trainingskamp op het programma staat. Het tweede elftal werkt op het veld ernaast een training af, waarmee zij zich voorbereiden op de herstart van de competitie. Aan het einde van deze training wordt er een toernooitje gespeeld met gemengde teams van het eerste en tweede elftal. Dit leverde fanatieke en soms ook spannende potjes op, maar bovenal veel lol en plezier met elkaar.

Op vrijdagochtend stond er na het ontbijtbuffet een strandtraining op het programma. Met veel Spaanse toeschouwers langs het strand lieten de spelers hun kwaliteiten zien en werd er onder de warme zon een voetvolleytoernooi gespeeld. In de avond deden we een quiz, waarbij onze kennis over voetbal getest werd. Er werden algemene voetbalvragen gesteld, maar er kwamen ook vragen over de eerste seizoenshelft voorbij. De winnaars werden later beloond met een Spaanse souvenir. In de avond werd er een karaoke avond georganiseerd in het hotel, waarbij een aantal spelers het niet konden laten om hun gouden stem te laten horen aan de andere bezoekers van het hotel. De Almkerkse selectie liet zien een geweldig feest te kunnen bouwen, waar vele meezingers door het hotel galmde! Uiteraard kon het Almkerkse ‘Chiquitita’ niet ontbreken!

Op zaterdagochtend werkte het 2e elftal opnieuw een standtraining af, terwijl het eerste met een wandeling zich voorbereidde op de oefenwedstrijd. In de middag speelde Almkerk de oefenwedstrijd tegen VV Lunteren. Onder toeziend oog van het 2e elftal speelde het 1e elftal een prima wedstrijd, waarin een 8-2 overwinning behaald werd. Doelpuntenmakers waren Niels Nieuwesteeg (2x), Nick Kant (2x), Remco den Besten, Daan van der Leun (2x) en Ramon van Dalen.

In de laatste twee dagen van het trainingskamp werden nog enkele sportieve activiteiten gedaan door de selectie, maar er was ook veel tijd en ruimte over. In deze tijd werden er kaartspellen gedaan, bezochten we de boulevard, speelden we padel en in de avonden ging de selectie de stad in! Dit leverde hilarische, mooie en gezellige avonden op waar we nog lang aan terug zullen denken.

We kijken terug op een geweldig trainingskamp, waarin we hebben genoten van het prachtige weer, het mooie verblijf en de leuke activiteiten die we met elkaar konden doen. Daarvoor willen we alle sponsoren nogmaals bedanken en uiteraard ook Trainingskamp.com voor de fijne begeleiding. Het was uitstekend georganiseerd: een goed all-inclusive hotel met verschillende sportfaciliteiten, een afwisselend programma met sport- en amusementsactiviteiten.