Almkerk wint met ruime cijfers van RWB (7-0)

Na de nederlaag in en tegen Tricht gingen we op zaterdag 23 maart op zoek naar herstel tegen RWB. RWB staat laatste, maar in de uitwedstrijd in Waalwijk kwamen we niet verder dan een 1-1 gelijkspel. De wedstrijd werd gefloten door scheidsrechter Littel. Om 14:30 werd er afgetrapt op ons eigen sportcomplex in Almkerk.

Ondanks dat RWB onderaan staat, zijn ze niet bang om ons onder druk te zetten. Almkerk weet zich daar goed onderuit te voetballen, maar komt tijdens het aanvallen niet door de muur van RWB heen. Terwijl we op zoek zijn naar de openingstreffer, moeten we uitkijken voor de counters van RWB, maar de verdediging staat goed zijn mannetje. In de 23e minuut is het raak voor Almkerk; via een doelpunt van Jeroen Plomp komt Almkerk op 1-0! Nog geen 10 minuten later is het opnieuw raak, want na een goede actie van Andres is het Johnny die de bal binnenwerkt. Ondanks een vlagsignaal van de Waalwijkse grensrechter, blijft het doelpunt staan; 2-0!

Almkerk laat de bal rustig rondgaan en blijft zoekende naar een nieuwe aanval, maar uiteindelijk is het RWB dat een mogelijkheid krijgt voor de rust. Via een vrije trap weet RWB hard op doel te schieten, maar Twan tikt de bal naast het doel, waardoor we met een 2-0 voorsprong gaan rusten.

Na de rust gaat Almkerk op zoek naar een derde goal, waarmee ze de wedstrijd snel in het slot hopen te gooien. Via opnieuw Jeroen Plomp lukt dit ook, want hij maakt met zijn tweede goal van de middag de 3-0 voor Almkerk. Hierna wordt er veel gewisseld bij Almkerk, waardoor diverse spelers wat speelminuten krijgen. Eén van die spelers is Dion Jongkind (speler van de onder 19). Hij weet binnen vijf minuten zijn debuut te bekronen met een doelpunt!

Hierna gaat het snel met de doelpunten, want de 4-0 van Dion is het startschot van een sterk halfuur. In dat halfuur scoort Jeroen de 5-0 (en maakt daarmee zijn hattrick compleet), maakt Stan de 6-0 en zet Johnny de eindscore op het scorebord met de 7-0.

Een ruime overwinning voor de ploeg, waardoor er ook aan het doelsaldo wordt gewerkt. Doordat Roda Boys gelijkspeelde tegen Tricht en De Alblas verloor in Sleeuwijk zien we onze voorsprong op de ranglijst weer wat groter worden. Op dit moment staan we drie punten los aan kop, maar er komen nog een aantal lastige wedstrijden aan.

Aanstaande zaterdag zijn we vrij en kunnen we ons opladen voor het restant van de competitie. Dat begint op zaterdag 6 april met de derby tegen GRC-14. Op sportpark Almbos trappen we af om 11:15. Een wedstrijd opzich, waarbij we jullie weer langs de lijn hopen te zien!