NACOMPETITIE LONKT NA KNAPPE ZEGE

Almkerk heeft goede zaken gedaan in de strijd om een plek in de nacompetitie. Het mocht als nummer drie op de ranglijst aantreden tegen EFC. De gasten uit Eersel stonden op plaats vier. In deze (sub)topper zegevierde Almkerk met duidelijke cijfers, 3-0.

SELECTIE

Voordat de wedstrijd begon had Melvin van den Heuvel zijn ploeggenoten toegesproken in de wedstrijdbespreking. Hij heeft besloten zijn eerder aangekondigde vertrek (een terugkeer naar Meerkerk) in te trekken en bij Almkerk te blijven. Het leverde hem een welgemeend applaus op.

Bij de blauwwitten zijn alle spelers weer beschikbaar en fit. Jelle Stalenhoef was terug van een schorsing en begon zoals gebruikelijk als aanvoerder centraal op het middenveld. Danilo Kros miste eerder deze week door ziekte een training en begon daarom op de bank.

EEN (1) KANS VOOR EFC

In de eerste minuut van de wedstrijd wordt er vanuit Almkerkse zijde “verkeerd ingestapt”. Het leidt tot een grote kans voor EFC. Dennis van Duin toont zijn keepers-kwaliteiten en redt bekwaam. Dit was de kans voor EFC om op voorsprong te komen. Later zou blijken dat dit de eerste en enige kans van de wedstrijd zou worden voor de gasten. Een compliment aan de Almkerkse verdediging is dan ook wel op zijn plaats: Jenner, Luuk, Daan en Corne speelden een meer dan prima partij. Er werd helemaal niets weggegeven.

MET VOORSPRONG DE RUST IN

Na een half spelen krijgt Almkerk haar eerste kans en het is direct raak. Na een goede combinatie op het middenveld belandt de bal bij Jelle Stalenhoef. Zijn dieptepass (met links!) is precies op maat. Quinton Eugenia krijgt de bal in de loop, hij denkt niet na en met zijn droge knal in de bovenhoek schiet hij Almkerk op voorsprong, 1-0.

De rest van de eerste helft speelt het spel zich af op het middenveld. Almkerk geeft niets weg en controleert de wedstrijd. Zelf krijgen de blauwwitten ook geen kansen meer. Ruststand 1-0

TWEEDE HELFT, DOMINANT ALMKERK

Almkerk had in de eerste helft al het betere van het spel, in de tweede helft ontstaat een groot krachtsverschil. De thuisploeg maakt de juiste keuzes in balbezit. Steeds wordt de vrij man gevonden. Als de thuisploeg de bal eens niet heeft dan wordt deze door continu snel druk te zetten rap weer veroverd.

In de tweede vijfenveertig minuten krijgt, zoals gemeld, EFC geen enkele kans. Almkerk krijgt er een handvol.

Tien minuten na rust kopt Daan van der Leun uit een corner binnen, 2-0.

Na hard werken door Niels Nieuwesteeg komt de bal in kansrijke positie bij Steven Molenschot. De Eerselse keeper pareert zijn schot.

Halverwege de tweede helft is het weer Steven met een mogelijkheid. Nu treft zijn uithaal de lat.

Vijf minuten voor tijd wordt het doorzetten van Jenner Koek bekroont. Jenner brengt op basis van wilskracht de bal bij de ingevallen Dominique Mahu, zijn schot met links verdwijnt in de verre hoek: 3-0.

In de blessuretijd kan Dominique nog meer zout strooien in de Eerselse wonden, maar de keeper redt zijn poging. Het blijft bij 3-0.

Rest nog te vermelden dat scheidsrechter Klaare een prima pot floot.

NA ZEGE LONKT NACOMPETITIE

Met één van de beste wedstrijden van het seizoen zet Almkerk zichzelf nog steviger op de derde plaats. De teamspirit zit er goed in. Het geloof om het “toetje” te halen is ruimschoots aanwezig. Het zou fantastisch zijn als Almkerk zich weet te kwalificeren voor de nacompetitie, waarbij wordt gespeeld voor promotie naar de vierde divisie.

PROGRAMMA

De eerstvolgende wedstrijd is zaterdag 4 mei, om 14.30 uit bij WNC in Waardenburg. De steun van de supporters is uiteraard weer van harte welkom!

Foto’s door Jan Noorloos