Almkerk 2 speelt gelijk tegen GJS

Op zaterdag 20 april stond de uitwedstrijd tegen GJS op het programma. In de thuiswedstrijd was Almkerk snel klaar met de mannen uit Dalem, want toen stond het na een kwartier spelen al 3-0. GJS wist in de laatste wedstrijden goede resultaten te behalen, dus vooraf zijn we gewaarschuwd. Onder leiding van scheidsrechter Kalmár werd er om 12:30 afgetrapt op Sportpark Dalem.

Almkerk begint slordig aan de wedstrijd. Door een aantal misverstanden en slordigheden weet het zich nog niet helemaal te mengen in de wedstrijd. GJS doet op dat moment weinig met de kansen, maar in de 8e minuut gaat het mis. De scheidsrechter schijnt een handsbal gezien te hebben en geeft daarom een strafschop aan GJS. Twan weet de strafschop te stoppen, maar tot overmaat van ramp gaat de rebound er alsnog in; 1-0 voor GJS. Almkerk weet dat het geen makkelijke middag gaat worden.

Een aantal minuten later doet zich opnieuw een discutabele beslissing voor in de wedstrijd. Nadat Janno de bal langs de uitkomende keeper lobt (buiten het strafschopgebied), krijgt de keeper van GJS de bal tegen zijn hand, waarmee hij een directe scoringskans ontneemt. De scheidsrechter bestraft hem slechts met geel. Dit moment zorgt voor het startschot van een sterke fase van Almkerk.

Die sterke fase wordt ook snel beloond met de gelijkmaker. Na goed doorkoppen van Marnix kan Johnny richting de keeper. Hij schiet de bal beheerst langs de keeper en brengt hiermee de score gelijk. De sterke fase van Almkerk blijft, maar helaas komt Almkerk niet meer tot scoren voor de rust.

In de tweede helft gaat het gelijk op. Het spel speelt zich vooral af op het middenveld en beide ploegen krijgen ook wel een paar kansen. Zo weet de keeper van GJS met een knappe reflex een bal van Janno uit het doel te houden. Zo richting het einde van de wedstrijd zien we vanaf de kant dat het een spannend slot kan worden. Enkele minuten voor tijd krijgt GJS een enorme kans op de winnende treffer. Met een knappe reflex is het dit keer Twan die een één op één situatie weet te winnen en daarmee knap de bal uit zijn doel houdt.

Uiteindelijk eindigt de wedstrijd in 1-1, waar over het algemeen niks over te zeggen valt. In de kleedkamer hoorden wij het positieve nieuws dat Roda Boys (nummer twee in de competitie) met 2-1 had verloren bij Rijsoord, waardoor het verschil nu drie punten is.

Aanstaande zaterdag (Koningsdag) zijn we vrij. Die week erna (4 mei) zullen we in de thuiswedstrijd tegen VVAC weer opnieuw op jacht gaan naar drie punten. We hopen dan op veel supporters langs de lijn!