MO15 van Almkerk en Altena toch ruim langs Woudrichem

Halverwege de eerste helft maakte Woudrichem het de meiden van Almkerk en Altena een periode best lastig na het scoren van de gelijkmaker, maar tien minuten later bleken de groen-witten niet opgewassen te zijn tegen de bij vlagen aardig combinerende meiden uit Nieuwendijk en Almkerk. Het werd 1-7 in de eerste wedstrijd van het seizoen.

Op de kop af 14 wedstrijden na de wedstrijd tegen Kozakken Boys startte het seizoen officieel in en tegen Woudrichem. ST Almkerk-Altena startte aardig en wist vanaf het eerste fluitsignaal de weg naar het doel van de tegenstander makkelijk te vinden. Een schot van Indy ging net naast. Denise stuitte op de keepster en zo bleef het tot halverwege de eerste helft 0-0. Voor een deel de verdienste van Woudrichem, maar de meiden van Peter en Erik deden zelf ook een duit in het zakje door het veld lang te houden en veel ruimte tussen de linies te houden. Woudrichem profiteerde hiervan door enkele keren gevaarlijk voor het doel van Sterre te verschijnen. Toch werd de score geopend door Mara, die tot haar verbazing zag dat haar voorzet door de keepster van Woudrichem in eigen doel werd geslagen. Een paar minuten later was het weer gelijk. Isabella gaf teveel ruimte weg en daar profiteerde te Woudrichemse spits van. Even waren de teams aan elkaar gelijk, maar na tien minuten werden de bakens verzet. Het initiatief werd weer genomen en de kansen kwamen. Vanuit de draai stuitte Denise op een Woudrichemse voet en even later raakte Nienke de paal. De 1-2 hing in de lucht en die kwam er. Denise, die met haar vader in de vakantie extra had geoefend, legde een meter voor het doel de verdediging in de luren en met een bekeken tikje stelde zij Nienke in staat om de scoren. Het hoogtepunt van de eerste helft was wel de actie van Mara. Op de middellijn werd zij aangespeeld en als een Daphne Schippers op voetbalschoenen liet zij de hele verdediging haar hielen zien. Na een onverwachtse tussenhup scoorde zij beheerst de 1-3.

Het werd rust. Koffietijd bij 26 graden Celsius. In de kleedkamer zetten Erik en Peter de puntjes op de i en in en rond de kantine werd gesproken over de buxusmot, gillende moeders, het grote lijden van de vader van een speelster die de ‘wastas’ meekreeg en opvliegers.

De inmiddels aangeschoven Myrthe (zo moest eerst met MO17 meedoen) maakte haar entree in het team en nog geen twee minuten na dat moment wist zij uit een onhandige pass (de bal kwam achter haar) toch de 1-4 te scoren. Het samenwerkingsteam bleef de bovenliggende partij en combineerde voortreffelijk. Het stelde Quinty in staat om de 1-5 binnen te kegelen en ook Denise was enkele minuten later succesvol. “Een echte spitsengoal”, volgens de meegereisde moeders. Het slotakkoord kwam van de voet van de jongste en kleinste speelster van het hele veld. De voorzet van rechts was perfect en met een koelbloedige nauwkeurigheid werd de bal van de hoek van het strafschopgebied met een volley in de kruising getrapt. Evi Kostense had haar visitekaartje voor de rest van het seizoen afgegeven.

Na afloop appte een terzake kundige vader het volgende: “Ze hebben goed gevoetbald. Was leuk om naar te kijken.“

Zaterdag 2 september spelen de meiden om 8.30 uur in Almkerk voor de beker tegen Haarsteeg. En dan maar hopen dat het weer meezit en dat het met de was maar goed mag komen.