20-9-2017 GRC ’14 J011-3 – VV Almkerk J011-3 (2-9)

In tegenstelling tot de vaste training op de woensdag avond, stond er een oefenwedstrijd tegen de JO11-3 van GRC’14 op het programma.
De wedstrijd staat in het teken van de scheidsrechtercursus bij GRC en het beoordelen of ons team mogelijk een andere klasse moet gaan voetballen gezien de huidige goede resultaten.

Na het verzamelen bij VVAlmkerk rijden we in colonne naar Giessen/Rijswijk, waarna het omkleden, peptalk, opstelling etc kon beginnen.
De wedstrijd werd gespeelt op het derde veld tegelijk met de wedstrijd van de JO11-2 van GRC. (Met deze ploeg zitten we in de zelfde competitie, dus konden we gelijk hun strategie afkijken!)

Het fluitsignaal van scheidsrechter 1 klink en de wedstijd begint. De mannen van Almkerk moedigen elkaar gelijk goed aan en roepen om de bal.

Na mooi overspel van Stan naar Levi een mooie terugspeelbal naar Kevin. Gelukkig had Kevin geen last van de reeds zakkende zon en kon hij een mooie voorzet geven aan de spelers in het veld.

Langs de lijn is het druk van de scheidsrechters, scheidsrechterstrainers etc. en na een paar minuten lijkt het alsof de scheidsrechter zich heeft opgekleed, maar niets is minder waar. De scheidsrechters wisselen nog vaker dan wij van spelers!! Na elke 7,5 minuten wisselt de scheidsrechter.

Almkerk en GRC zijn aan elkaar gewaagd, maar GRC breekt toch door het middenveld en kan een schot op doel lossen. Gelukkig weet Kevin de bal te houden. Na bal afname van Almkerk ontstaat er een kans voor Almkerk en het eerste doelpunt is een feit!

De druk rond het doel van GRC neemt toe en Almkerk kan na een rebound scoren! 0-2!

Rond de 18e minuut krijgt GRC een corner en deze resulteert in het eerste doelpunt van GRC 1-2.
De gemoederen lopen wat op, en de duels worden steeds feller! De mannen van beide teams lijken aan elkaar gewaagd, en Levi wordt fysiek geraakt. Gelukkig let de scheids op en wordt het netjes opgelost en geven de spelers elkaar een hand.

Wat speelt Almkerk netjes aan elkaar over! Waar een voorzet van Sem helaas net niet tot een doelpunt resulteert gaat de voorzet van Stan naar Sem waarbij Levi als back-up er bij staat er wel in! 1-3!

Beland een schot van Thomas vanaf de middellijn nog net naast het doel, wordt er door Stan de bal d.m.v. een kopbal weer veroverd.

GLS krijgt een vrije trap door een iets te felle actie van een speler van Almkerk, maar Kevin weet deze te stoppen!!.

Door het wisselen van de scheidsrechters lijkt het alsof de rust maar niet wil komen, en het speel tempo zakt iets in.
(4x 7,5 minuten is ook 30 minuten en geen 25 minuten?!)

Gelukkig krijgt Almkerk de bal weer op de juiste helft van het veld en weet door samenspel van Stan en Levi 1-4 te maken voor de rust.

Na de rust blijft het spannend, maar is Almkerk wel aan de betere hand.

De spelers wisselen elkaar netjes af, (en geven elkaar een high five bij het wisselen, het lijkt wel een prof team!) en door de verdediging van Jasper en Timo, kan het middenveld van Stijn en Thomas mooie voorzetten geven aan de mannen vooraan. Levi, Stan en Sem kunnen hun overspel laten zien en Almkerk weet het ene na het andere doelpunt te scoren!

GRC kan nog 1 keer gebruik maken van het aanvallendere spel van Almkerk en weet door het middenveld en verdedigers te breken en weet nog 1x te scoren.

Na een lange 2e helft wordt het uiteindelijk 2-9.

Peter en Bjorn bedankt voor de leiding van dit schitterde team!!