Nieuw Lekkerland 2 – Almkerk 2 2-2 (1-1)

Late treffer levert Almkerk 2 een punt op……

Nieuwe ronde nieuwe kansen, een heerlijk zonnetje op Nieuw Lekkerlandse sportpark zorgde in tegenstelling tot vorige week voor heerlijke omstandigheden om een lekker potje te gaan voetballen tegen het tot vandaag nog puntloze Nieuw Lekkerland 2 (later te noemen NL). De bedoelingen waren vooraf duidelijk want er moest wat recht gezet worden na de zeperd van vorige week tegen DESK toen jammerlijk met 1-2 was verloren.

Het begin van de wedstrijd was duidelijk niet beste van wat onze jonge ploeg vandaag op de mat wist te leggen want Almkerk waar grensrechter Theo van Heukelum en keeper Jeroen Manschot vandaag respectievelijk hun debuut en rentree maakten keek al na 5 minuten voetballen tegen een 1-0 achterstand aan, balverlies op onze eigen helft leidde een kans in voor N.L., kogel hard via de onderkant van de lat werd deze kans prachtig omgezet in een doelpunt en dus liepen we net als vorige week al zeer vroeg achter de feiten aan.

Voordeel van een vroege achterstand is dat er natuurlijk nog voldoende tijd was om er wat aan te doen en gaandeweg de eerste helft was het Almkerk dat het initiatief naar zich toe trok. De verdediging van NL had zichtbaar moeite met de druk die door de Almkerkse aanvallers steeds verder werd opgevoerd en in de 17de minuut volgde de beloning. De flank spelers Tom Loobeek en Johnny Wilhelm die van kant waren gewisseld waren de hoofdrolspelers van een prachtig doelpunt. Johnny was de regisseur en Tom haalde de trekker over door gebruik te maken van het effect wat aan de bal zat na een voorzet vanaf de linker kant. Met het hoofd stuurde hij de bal over de keeper heen van NL en de 1-1 was een feit. Na de goal van Almkerk had het er alle schijn van dat Almkerk de 1-2 zou gaan maken maar de kansen en mogelijkheden die tot aan het rustsignaal werden gecreëerd leverden helaas geen doelpunt meer op en nadat ook Jeroen Manschot zich nog een keertje van zijn allerbeste kant had laten zien konden we met een 1-1 tussenstand gaan rusten.

Na de rust een vergelijkbaar spelbeeld ten opzichte van de eerste helft met 2 ploegen die van alles probeerde maar waar te veel mis ging om grote kansen te creëren. In de 52ste minuut stond het zomaar ineens 2-1 voor NL, een vrije trap vanaf halverwege onze helft werd voor het doel geslingerd en na een ongelukkige carambole viel de bal voor de voeten van een NL speler die ongehinderd vanaf een meter of 10 voor de tweede keer deze middag NL op voorsprong zette. Opnieuw een tegenvaller voor de Erwin Verheij brigade die onmiddellijk zijn wissels de dug-out uit stuurde om in een poging om het tij te keren. Nadat eerst Rick Tamerus in het veld was gekomen en later ook nog Pieter Straver en Ramon van Dalen werd er vol op de aanval gespeeld en na een grote kans voor Gijs van het Hof die in plaats van zelf te schieten er voor koos om de geheel vrijstaande Jeroen

Plomp aan te spelen, met vereende krachten konden 2 verdedigers van NL voorkomen dat de 2-2 viel en na een botsing met de keeper van NL moest Jeroen zich helaas laten vervangen. NL liet zich ook niet onbetuigd en met twee formidabele reddingen hield Jeroen Manschot Almkerk in de wedstrijd en het kan niet anders dan dat hem dat het predicaat “Man of the Match” op zal gaan leveren.

Die 2-2 zou uiteindelijk toch vallen, in de 85ste minuut was het de uitstekend ingevallen Ramon van Dalen die een prachtige opening in huis had, die door Pieter Straver op juiste waarde werd ingeschat, Pieter hoefde de bal maar één keer te raken en met de buitenkant van zijn rechter voet zorgde hij voor grote opluchting voor de blauw/witten kamp 2-2 . In de absolute slotfase was het invaller Dennis van der Pijl die een vliegend schot geblokt zag worden anders had een overwinning ook nog tot de mogelijkheden behoord, “ik zag de bal al richting de kruising vetrekken” zou Dennis later op de middag aan de bar verklaren. Helaas mocht het niet zo zijn dus de eeuwige roem die Dennis ten deel zou zijn gevallen, daar moeten we voorlopig nog even op wachten……..