ST Almkerk/Altena MO13-1 – HSSC’61 MO13-1 0-7

Zaterdag 14 oktober:
Het is nog vroeg en met een mooie opkomende zon gaan we richting de sportvelden van vv Almkerk. Het belooft een heerlijke warme oktoberdag te worden met zo’n 22°C. Onze meiden moeten op papier weer een lastige klus klaren vandaag. Koploper HSSC’61 uit Hei- en Boeicop komt op bezoek, de enige ploeg in onze klasse die nog geen doelpunt tegen hebben gekregen. Maar we hebben er zin in! Met de pittige maar leuke training van Hans Kant afgelopen woensdag nog in de benen gaan we naar buiten. Veld A blijkt ineens veld C te zijn geworden???
Helaas is Suze ziek en kan er niet bij zijn. Floor is de keepster vandaag. Na het eerste fluitsignaal is meteen duidelijk dat HSSC een pittige ploeg is. Het veld is nat en dat maakt het spelen soms lastig omdat de ballen doorschieten. HSSC kiest de aanval maar de Almkerkse verdediging onder leiding van Sophie, Annemijn, Emma, Eva en Lysanne verweert zich goed. De coaches van de tegenstander schreeuwen hun stemmen schor (mocht best wat minder van ons … ?). De nummer 4 van hen blijkt een handige voetbalster te zijn die moeilijk is af te stoppen. Na een hoekschop ligt de 0-1 er helaas toch alweer snel in. Na amper 10 minuten spelen wordt het ook nog 0-2. Hierna krijgt Almkerk wat beter grip op de wedstrijd en wordt de slag op het middenveld vaker gewonnen. Lisa, Noël, Aniek en Rosalie doen er alles aan om de bal bij de spitsen Mara en Sanne te krijgen. Tot echt uitgespeelde kansen komt het niet. Almkerk doet er echt alles aan om het HSSC zo moeilijk mogelijk te maken. Heel positief want alleen dan kan je zeggen dat je er alles aan gedaan hebt. Floor staat heel goed te keepen en komt meerdere malen goed haar doel uit om de ballen te stoppen. Maar soms is de tegenstander te goed en op het einde van de eerste helft weet Hei- en Boeicop er toch nog 2 te maken. Ruststand 0-4.
Een peptalk van trainers Hannah en Lisa in de rust zorgt er voor dat Almkerk fel begint aan de tweede helft. Lieke is als spits goed ingevallen en Almkerk gaat stevig in de aanval. De ouders langs de kant voelen dat er misschien wel een doelpuntje in zit. Dat voelen de coaches van HSSC ook en die brullen nog harder dan in de eerste helft ….. tja. Sanne schiet op doel maar de bal gaat naast. De duels worden feller en de meiden gooien zo nu en dan stevig hun lichaam erin. Zo hoort het ook want de tegenstander doet niet anders. De ploegen zijn gelijkwaardig maar HSSC heeft een slimme en handige afmakers en weten uiteindelijk uit te lopen naar 0-7. In de laatste minuut wordt Lisa binnen de 16 neergelegd maar de penalty wordt niet gegeven. Wat jammer want dan zou die nul mooi zijn weggepoetst van het scorebord. Hierna fluit de scheids af en kunnen we alleen maar zeggen dat onze meiden hebben geknokt voor wat ze waard waren. Prima prestatie!! Het eerste punt komt steeds dichterbij! Over 2 weken mogen we uit naar Sleeuwijk.

André Smokers