Almkerk 2 – GRC’14 2 0-4 (0-3)

Harde les Almkerk 2……..

Terwijl donkere wolken zich letterlijk samenpakken boven het prachtige sportcomplex in Almkerk staat er voor het stroef draaiende Almkerk 2 een nieuwe testcase op het programma tegen het hooggeplaatste tweede elftal van de Giessen Rijswijk Combinatie. Een team dat vorig seizoen glansrijk kampioen was geworden in de tweede klas en dit seizoen na een nederlaag in de eerste competitieronde tegen GJS louter nog klinkende zeges wist te boeken en aan de lopende band weet te scoren. Voor de manschappen van Erwin Verheij een mooie uitdaging  om aan de dadendrang van GRC een einde te maken en zelf de weg omhoog weer in te slaan. Na een eerste half uur waarin beide teams behoorlijk aan elkaar gewaagd waren, zonder dat er nou bijzonder goed gevoetbald werd, was de wedstrijd toe aan een doelpunt en voor Almkerk viel die goal helaas aan de verkeerde kant. Het was een duel dat door Almkerk op de rand van de middencirkel  verloren ging en waarbij de aanvallers van GRC doortastender waren dan de op één lijn staande Almkerk defensie, één op één met goalie Jeroen Manshot zoals de uitstekend leidende scheidsrechter Cakir de naam van onze keeper uitsprak bij de pasjescontrole, werd er geen fout gemaakt door GRC en de 0-1 kon op het scorebord worden genoteerd.

Vanaf dat moment was de wedstrijd in handen van GRC’14 en deze zouden ze tot het laatste fluitsignaal niet meer uit handen geven. In het laatste kwartier voor rust werd de score door GRC verder uitbouwt tot 0-3 totale wanorde in de Almkerk achterhoede werd genadeloos afgestraft waarbij gezegd moet worden dat de 0-2 een cadeautje was wat op dit niveau eigenlijk niet mag worden weggegeven.

Als een geslagen boxer hingen de spelers van Almkerk in de touwen en zonder enige vorm van zelfvertrouwen werd er aan de tweede helft begonnen in de hoop dat er nog een positieve wending aan de wedstrijd kon worden gegeven . Echter vanaf de aller eerste seconde in de tweede helft wenste GRC ons duidelijk te maken dat er voor Almkerk deze middag niets te halen viel. Almkerk bleef het wel proberen maar GRC bleef gemakkelijk overeind gesteund door de 0-3 voorsprong die zij in het laatste kwartier voor rust op het scorebord hadden weten te zetten. Halverwege de tweede helft was er nog een hoogtepunt te noteren voor de Blauw/Zwarte brigade die onder leiding van coach André Vos, zijn zaakjes in zijn eerste seizoen in de eerste klas goed voor elkaar lijkt te hebben. Een blessure van een GRC speler lag hieraan ten grondslag want waar de bal door Almkerk sportief werd terug gegeven aan de laatste man van GRC, stond vervolgens de het gehele elftal van Almkerk te pitten en 2 balcontacten later mocht Jeroen de bal voor de vierde en gelukkig laatste keer de bal uit het net halen 0-4. Een mokerslag die nog wel enkele dagen zal doordreunen in Almkerk en voor coach Erwin Verheij is het zaak om de scherven bij elkaar te rapen en ervoor te zorgen dat er volgende week tegen VVAC een team zal staan dat zich beter presenteert dan op deze frisse zaterdag. Een goed resultaat is dan ook zeer welkom want gezien de ranglijst dienen zich inmiddels ook daar figuurlijk zich de eerste donkere wolken aan……..