IFC MO13-1- ST Almkerk/Altena MO13-1 3-3

MO13 haalt eerste punt: voelt als overwinning!

Op zaterdag 25 november speelt de MO-13 de uitwedstrijd tegen IFC. Het is akelig vroeg als we verzamelen in Almkerk. En toch hangt er iets in de lucht van: “misschien gaan we wel de eerste punten pakken vandaag”. In de afgelopen weken was het telkens net niet. Maar vandaag een nieuwe kans. De warming up is wel nodig, want het is bar koud. De trainers en leiders gaan even het veld inspecteren, en zoeken dan de dug-out op. Welke dug-out? Helaas, die zijn er niet.

De opstelling is wel wat gewijzigd, en Eva begint in de achterste linie net voor Sophie. Dat is wel even wennen. De meiden gaan goed van start en combineren er lustig op los. De beginfase is duidelijk voor Almkerk. Maar IFC moeten we niet onderschatten. De aanvallers van IFC dribbelen door onze defensie. Een schot op doel en pats 1-0. Oei, wordt er aan de kant gedacht. Het zal toch niet. Maar Almkerk heeft het antwoord als snel klaar. Een bal belandt achter de IFC verdediging, en Suze let goed op. Op snelheid gaat ze er één voorbij en alleen voor de keeper mist ze niet 1-1 ! Schitterend doelpunt.

De kou is helemaal vergeten, en de toeschouwers moedigen het team aan. Het middenveld buffelt en Floor verdeelt het spel. Het spel golft op en neer, maar opnieuw krijgt IFC de beste kansen. Onze verdediging heeft moeite met de snelle en behendige aanvalsters, en kort op elkaar wordt de 2-1 en de 3-1 gescoord. Lieke staat goed te keepen, maar hier kan ze niets aan doen. Met de 3-1 ruststand wordt de kleedkamer opgezocht.

Maar dan halen de trainsters Hannah en Lisa een tactische meesterzet uit. Lisa wordt doorgeschoven naar de linksbuiten positie. Met haar behendige spel kan ze wellicht voor gevaar zorgen. Almkerk heeft goede moed, en de meiden weten elkaar goed te vinden. Ook hebben ze door dat de IFC keepster helemaal niet zo goed is. Schieten dus. Halverwege de 2e helft krijgt Lisa de bal rond de middellijn, en op snelheid gaat ze haar tegenstandster voorbij. Het lijkt alsof ze de bal kwijtraakt, maar met een weergaloze solo gaat ze zo de 16 meter binnen. Ze geeft een panklare voorzet aan Caro. Die hoeft alleen de bal maar binnen te lopen. 3-2 !! Nu wordt het echt spannend. Almkerk ruikt bloed, en alle middelen worden ingezet. Het publiek gaat er nog eens goed achterstaan. IFC wordt knap zenuwachtig. Dit zou toch een makkelijke overwinning worden?

De tijd begint wel te dringen. Er volgen een paar schoten, maar die zijn te zacht. Dan wordt er een steekpass dwars door de IFC verdediging gegeven en Lisa pikt de bal op. Ze schiet tegen de keeper aan, maar die laat ‘m weer los, en nu is het wel raak: 3-3 !! De Almkerk toeschouwers gaan helemaal los. Er wordt geschreeuwd dat er nog wel eentje bij kan.

Maar de scheids fluit af, en de 3-3 is de eindstand. Geweldige pot, met veel inzet. Goed gedaan, meiden!

Wim Olieman