ST Almkerk/Altena MO13-1 – Oranje Wit MO13-1 2-0

Samenwerkingsteam Almkerk/Altena MO13-1 in dikke mist naar eerste overwinning!

Het is 2 december. Sinterklaas is weer in het land. Maar op het voetbalveld worden geen kadootjes gegeven. Dat weten we inmiddels wel. Onze meiden, die zo goed bezig zijn de laatste week, zullen er weer alles aan moeten doen. De laatste weken waren we er dicht bij en vorige week zelfs het eerste verdiende punt. Vandaag moet het gebeuren en we voelen het aan alles. Oranje Wit uit Dordrecht is de tegenstander en is te kloppen. Ze staan maar twee plaatsen boven ons samenwerkingsteam. Op papier dus alle kans en onze meiden hebben dat ook door. Helaas moeten we Annemijn, Noël en Rosalie missen, dus met maar 1 wissel moeten onze meiden aan de bak.

De scheidsrechter in opleiding (Thomas van Tilborg van GRC-14) heeft vanaf de middenstip beide doelen kunnen zien dus fluit hij voor de aftrap. Meteen zitten we er bovenop. Hannah en Lisa hebben gekozen om Lieke en Floor te laten spelen en Mara te laten keepen. Mara zal het koud krijgen deze wedstrijd want het spel is voortdurend op de helft van Oranje Wit. Bij een scrimmage voor het doel belandt de bal plots voor de voeten van Suze. Die bedenkt zich niet en schiet op doel. Pats, 1-0 ! De schrijver heeft vanwege de mist de details niet gezien maar vernam van de andere ouders dat er goed samenspel was. De scheidsrechter heeft kennelijk ook last van de mist want hij ziet tot 3x toe over het hoofd dat Oranje Wit hands maakt. Tenminste 1 penalty zou toch terecht zijn geweest?! Lisa blinkt uit vandaag en verdeelt het spel. Sophie, Emma en Lysanne houden de boel achterin goed op slot. Lieke breekt door en ziet haar schot op de lat belanden. Oranje Wit krijgt geen kansen meer, ST Almkerk/Altena MO13-1 domineert en we gaan met 1-0 aan de limonade.

In de tweede helft hetzelfde beeld. We beginnen fel. Eva staat rechtsbuiten en Caro gaat linksachter spelen. We zien mooie combinaties. Aniek en Sanne spelen prima en weten de bal op de eigen helft bij Eva te krijgen. Die neemt de bal mooi op snelheid mee, rent de zestien in en schiet de bal keurig langs de keeper binnen, 2-0 !! Zou het dan …. ?

ST Almkerk/Altena MO13-1 gaat wat slordiger spelen en de druk van Oranje Wit wordt wat groter, er komen zowaar wat kansen. Mara let gelukkig goed op en komt een paar keer goed uit haar doel. De bal gaat er niet in. De lampen zijn aangegaan in de tweede helft en we zien op de klok dat het 10:00 uur is. Er was een blessure bij de tegenstander dus er zal wel tijd bij komen. Maar nee, het laatste fluitsignaal klinkt! Het staat 2-0! Dit is onze eerste overwinning !!! We zijn euforisch en er wordt gegild, gerend en gefeest. Snel nog wat foto’s en na de warme douche aan de chips.

Gefeliciteerd meiden. Top gedaan!!

André Smokers