Drechtstreek 1 – Almkerk 1 0-1

PAPENDRECHT  – Almkerk boekte aan de A15 een kleine maar zeer verdiende 0-1 overwinning bij Drechtstreek.

“Over de gehele wedstrijd waren we de betere ploeg en kregen we ook de beste kansen”, analyseerde Almkerk-trainer Robert Roest. “In de eerste minuten kregen zij een behoorlijke kans, maar daarna eigenlijk niet meer. Wij hebben gedurende de wedstrijd wel drie 100% kansen gehad, waarvan in deel twee alleen Bart Dirven met zijn hoofd wist te profiteren.”

Gat

Na de 0-1 kroop Drechtstreek meer uit haar schulp, maar echt in gevaar kwam de Almkerkse voorsprong niet. “We houden Nivo Sparta op vier punten en het gat met Roda Boys wordt zelfs vijf punten. Komende dinsdag spelen we voor de beker tegen Uno Animo en dan is er donderdagavond de laatste training. Maar de winterstop is korter dan het lijkt. Op 6 januari trainen we voor het eerst, om hopelijk 20 januari weer de volgende bekerronde te spelen”, aldus Roest.

Bron: Regio Voetbal