Almkerk 2 – Nieuw Lekkerland 2 3-3 (1-1)

Almkerk 2 moet genoegen nemen met 1 puntje tegen laagvlieger…………..

Op de 24ste Februari 2018 die de boeken in zal gaan als de tweede, door Almkerk 2 georganiseerde KIKA DAG is Almkerk 2 in een snijdende kou niet verder gekomen dan een 3-3 gelijkspel tegen hekkensluiter Nieuw Lekkerland 2.

Met een Nick Visser, die zijn voor het eerst in de basis mocht starten aan de aftrap moest het gat dat de van een wintersport genietende Dinant van Drunen had achtergelaten worden opgevuld en Nick heeft het achteraf gezien prima gedaan.

De eerste kans van de wedstrijd voor Almkerk was er eentje die predicaat verdient, “nauwelijks te missen” maar helaas gebeurde dit toch, Niels Hofstede was niet zelfzuchtig, bediende Johnny Wilhelm op maat maar terwijl de keeper van N.L. al was gepasseerd verdween de bal ruim naast de goal. Binnen 5 minuten na het beginsignaal van de wedstrijd had ook N.L. een grote kans om te scoren, een heuse scrimmage ontstond voor het doel van Bouke Steenbekkers, tot 4x toe kon er op het doel worden geschoten maar de paal, Bouke en de andere Almkerk verdedigers voorkwamen een vroege Nieuw Lekkerlandse voorsprong.

In een wedstrijd waar over en weer kansjes en kansen werden gecreëerd kon het niet uitblijven dat er doelpunten zouden vallen en in de 10de minuut was het raak. Arco van As werd met een steekbal van Niels het vijandelijke 16 metergebied in gestuurd, een verdediger van N.L. was net te laat en tikte Arco aan, de door arbiter van Horssen terecht toegekende strafschop werd door Ramon van Dalen onverbiddelijk binnen geschoten 1-0

Tot aan de rust golfde het spel op,- en neer met een licht overwicht voor Almkerk maar een aantal grote mogelijkheden waren niet besteed aan de Almkerkse aanvallers en vlak voor rust kreeg ook N.L. een terechte strafschop toegekend. Een diepe bal werd door Bouke Steenbekkers niet op waarde ingeschat en ook hij was net te bij de bal waardoor hij de tegenstander met de voet aantikte, geel voor Bouke een strafschop voor N.L. en een 1-1 stand op het scorebord. Een flinke domper zo vlak voor rust waar linksback Arco van As zich ook al moest laten wisselen na een ferme tik op z’n kuit.

De tweede helft begon voor Almkerk uitstekend, een diepe bal werd tot corner verwerkt, die vanaf de linkerkant genomen werd door Tom Loobeek, op een meter of 6 van het doel kon de geheel vrij staande Pieter Straver de bal in het doel werken en voor de tweede maal kwam Almkerk 2 op voorsprong.

Dit duurde echter niet lang want in de 48ste minuut kwam N.L. wederom langszij, nadat eerst keeper Bouke nog een uitstekende redding in huis had kon de bal vervolgens makkelijk in het doel worden geschoten omdat er niet attent werd gereageerd door de Almkerk defensie.

Almkerk 2 wankelde vanaf dat moment en N.L. leek te ruiken dat de eerste overwinning van dit seizoen in de lucht hing zeker nadat het in de 58ste minuut zelfs op een 2-3 voorsprong was gekomen.

Almkerk 2 moest aanvallend risico’s gaan nemen om een nederlaag af te wenden, de niet 100% fitte Milan Schreuders en Sem Verlee werden door coach Erwin Verheij ingebracht en ook Pieter Straver werd vanuit de achterste linie Noar Vurre gedirigeerd, voor N.L. was er alle ruimte om de wedstrijd uit te counteren omdat Almkerk met de tevens ingevallen Nick Huisman 1 op 1 ging spelen, gelukkig werd dit niet goed uitgevoerd waardoor Almkerk in de wedstrijd bleef.

5 minuten voor tijd kreeg Almkerk de kans om toch nog een punt uit het vuur te slepen, voor de derde keer deze middag wees arbiter van Horssen naar de stip na een ongelukkige handsbal van N.L. in het strafschop gebied en opnieuw was het Ramon die achter de bal ging staan. Hij had zijn zenuwen goed in bedwang en zijn rake trap betekende 3-3.

Met nog een paar minuutjes op de klok was de spanning om te snijden maar er zouden geen doelpunten meer vallen in een wedstrijd die misschien geen winnaar verdiende, opnieuw een puntje erbij al schieten beide teams daar niet heel veel mee op, Almkerk blijft hangen in de middenmoot en Nieuw Lekkerland bezet nog steeds de laatste plaats en nadat het vorig jaar uit de hoofdklas is gedegradeerd dreigt het een jaar later opnieuw mis te gaan en moet het vrezen dat er opnieuw een stapje terug moet worden gedaan, al zijn er nog voldoende punten te verdienen.

Nadat alle kruitdampen waren opgetrokken konden de Almkerkse leden zich gaan storten op een door Almkerk 2 geweldig georganiseerde feestavond die volledig in het teken stond om geld in te zamelen voor het goede doel KIKA en na een zeer geslaagde avond kon er worden mede gedeeld dat er door de selectie van Almkerk 2 op deze dag een geweldig bedrag van maar liefst € 2320,46 was opgehaald waarvoor Almkerk 2, alle sponsoren maar ook de kopers van de lootjes en alle andere personen die op wat voor manier dan ook hun steentje hebben bijgedragen, hartelijk willen bedanken, want laten we eerlijk zijn beste mensen, er zijn belangrijkere dingen in het leven dan voetballen en het is best goed om daar ook eens een keertje bij stil te staan………….