Almkerk JO17-1 – Achilles Veen JO17-1 3-2

Omdat de KNVB alle wedstrijden in de categorie B had afgelast, konden de ‘B1’ elftallen van Almkerk en Achilles Veen zaterdagochtend een oefenwedstrijd tegen elkaar spelen. Beide teams komen dit voorjaar uit in de 2e klasse, maar zitten niet in dezelfde competitie.
Er stond een stevige en ijskoude oostenwind over het kunstgrasveld, waardoor de gevoelstemperatuur circa 10 graden onder nul was. Geen ideale omstandigheden dus, ook niet voor de toeschouwers.
De coaches Thomas en Hans hadden het team op enkele plekken gewijzigd ten opzichte van de gebruikelijke samenstelling en dit was in de eerste helft merkbaar. Ondanks dat Almkerk JO17-1 het beste van het spel had, oogde het toch allemaal wat onwennig. Daardoor schonk Almkerk de eerste grote kans aan de fysiek sterke gasten uit Veen, maar keeper Bart kon redding brengen. De voorsprong voor Achilles kwam er alsnog, want één van de spitsen kon profiteren van een slippertje achterin: 0-1.
Dit was voor Almkerk het signaal om de wedstrijd langzaam maar zeker over te nemen. Er kwamen enkele mogelijkheden na acties vanaf de vleugels, maar deze konden nog niet worden benut. Toch viel de gelijkmaker nog voor de rust, want een vrije trap van Jorg waaide over de keeper in het doel. Dit zorgde voor een ruststand van 1-1.
Na de rust kwam Almkerk meer in het vertrouwde ritme. Onder impuls van de broers Levi en Tycho werden meteen enkele kansen gecreëerd. De voorsprong kwam er, al duurde dat even. Na een combinatie met Nick schoot Vincent de 2-1 binnen. Niet lang daarna werd de marge zelfs verdubbeld. Na een één-twee met Aron wist Jorg de bal langs de keeper te schuiven: 3-1.
Almkerk ging nu op zoek naar een hogere score en de mogelijkheden daarvoor kwamen er. De ballen gingen echter, al dan niet via de keeper, naast en over het doel. Aan de andere kant viel er nog wel een goal, want Achilles Veen wist vlak voor tijd uit een tegenaanval 3-2 te scoren. Dit was de eindstand van een nuttig oefenduel.
Almkerk JO17-1 speelde met de volgende 15 spelers: Bart, Daan (C), Joep, Jesse, Tim, Luuk H, Nick, Jorg, Toon, Tycho, Aron, Vincent, Levi, Andres, Luuk D.