Meerkerk MO15-1 – ST Altena/Almkerk MO15-1 0-10

Gezamenlijk meidenteam van Altena en Almkerk verslaat Meerkerk onder bijzondere omstandigheden

De definitie van bijzonder is volgens de Dikke van Dale: afwijkend van het gewone: niet veel bijzonders niet veel zaaks

En daarmee gaf het beroemdste woordenboek uit Nederland stof voor dit wedstrijdverslag

Wat afweek van het gewone waren de volgende zaken:

1. Hanno van Noorloos stond na zijn toiletbezoek met een zeiknatte vlag de functie van assistent-scheidsrechter in te vullen. Normaal gesproken doet Peter van Dalen dit en is de vlag droog.

2. Een ouder die beslist niet kan multi-tasken stond zonder jas langs de lijn en werd liefdevol opgevangen. Normaal gesproken worden de hulpdiensten gealarmeerd en wordt gezorgd voor een ordentelijke verwijdering van het sportpark.

3. Het thuisfront werd geconfronteerd met een 2-1 achterstand bij rust en een 0-10 overwinning na afloop van de wedstrijd. Normaal gesproken worden tussenstanden correct gemeld.

Niet veel zaaks was het vertoonde spel, dat van weerskanten rommelig was. Aan de samenwerkingskant was de passing slordig en werden duels te vaak op halve kracht aangegaan. Door een surplus aan techniek en individuele klasse kwam ST Almkerk-Altena ditmaal niet in de problemen. Meerkerk, dat voor aanvang van de wedstrijd al stijf onderaan stond, compenseerde het gebrek aan voetbalvaardigheden met veel inzet, waardoor de Almkerkse en Nieuwendijkse meiden de volle tijd nodig hadden om in de dubbele cijfers te komen.

Hoogtepunt van de wedstrijd: de cohabitatie van twee mestkevers op de rug van de assistent-scheidsrechter van ST Almkerk-Altena MO15.

Aandachtspunt voor de toekomst: de koppositie die ST Almkerk-Altena MO15 na afloop van de wedstrijd veroverd had in de competitie.

Uitspraak van de dag: Als je zo hard gilt, moet er minstens een been gebroken zijn (Meerkerkse coach bij een blessure van een van zijn teamleden die achteraf heel erg veel meeviel).

Einstand: 0-10