Nieuwsartikel-afbeelding

Adoptie jeugdploegen door 1e elftal – deel 2

Na al weer 2 succesvolle jaren, is ook dit seizoen in samenwerking tussen de jeugdcommissie en het 1e elftal, het initiatief ontplooit om spelers van het 1e elftal een jeugdploeg te laten adopteren. Twee spelers van het 1e zijn dan gedurende 1 week nauw betrokken bij de betreffende jeugdploeg, uiteraard geheel op vrijwillige basis. Zo zullen de trainingen door hun worden geleid en ook op zaterdag zijn ze aanwezig tijdens de wedstrijdbespreking en als coach langs de lijn. Als ‘tegenprestatie’ wordt van de jeugdploegen gevraagd om tijdens een wedstrijd van het 1e elftal massaal aanwezig te zijn om ‘hun trainers’ te supporteren. Op deze manier willen we de interactie en betrokkenheid tussen jeugd en het 1e elftal vergroten. Dit jaar zullen op deze manier 14 jeugdploegen geadopteerd worden (inclusief de combinatie- en meidenploegen, maar exclusief de JO7).

In maart werd het adoptieprogramma afgetrapt door onder andere de aanvoerder en de hoofdtrainer (zie verslag deel 1). Ondertussen is hier in april een stevig vervolg aan gegeven. Zo namen Erwin Verbruggen en Robin van Wijk de JO9-1 onder handen. Keeper Lucius had daarbij geluk, met een geheel verzorgde privé-training door Robin. De JO17-2 normaal al getraind door 1e elftal-speler Remon Hofstede, werd tijdens de adoptieweek overgenomen door Willem Schelle en Sjoerd Boons. Hun beroepsachtergrond (docent lichamelijke opvoeding) kwam hierbij zeer van pas. Met het grootste gemak werd een gevarieerde training aangeboden. De geplande adoptiewedstrijd werd helaas afgelast, maar bijna een maand later werd deze alsnog keurig ingehaald en door de mannen bijgewoond!

De oudste jeugdploeg (JO19-1) kreeg training van middenvelder Bart Dirven en rechtsback Derk Hakkers. Ondanks de haast volwassen leeftijd, was men toch ook hier onder de indruk van beide basisspelers. Vaste trainer Arnold Kooijman bevestigde dat de inzet die week opvallend hoog was. Vast adoptieduo Niels Nieuwesteeg en Jurre van Laarhoven waren deze keer gekoppeld aan de JO13-2. Voor dit samenwerkingteam met Altena was het dus voor enkele Nieuwendijkse jongens de eerste keer dat ze kennis maakte met dit concept. Inclusief de Nieuwendijkse leider Henk Jan van Kleij ook hier zeer enthousiaste reacties!

Spits Ewald van den Burg van Almkerk 5 werd voor 1 week vervangen als trainer van de JO15-1 door de spits van Almkerk 1 Pascal de Vries. Evenals voor zijn maatje Maverick van Maaren, was het voor hun de eerste adoptie. Ondanks het aanstaande vertrek van Maverick wist hij echter zeer gedreven een leuke training aan te bieden. Pascal kan dus voor volgend seizoen op zoek naar een nieuwe maat. De jongste adoptieploeg JO9-2 werd voor 1 week begeleid door de kindervrienden Jelle Stalenhoef en Remco den Besten. Na de JO13-1, voor hun alweer de 2e adoptie van dit seizoen! Opvallend was ook dat er tijdens deze training wel erg veel moeders langs de lijn bleven staan….. Een nederlaag tijdens de adoptiewedstrijd, werd door deze helden afgekocht met een traktatie voor de kinderen!

Als laatste in de maand april was de JO11-1 aan de beurt. Zij werden getraind door centrale verdediger Jelle Strijtveen en technicus Bart Dirven (ook voor hem dus een 2e adoptie!). Door het duo werd serieus huiswerk verricht om zich optimaal te kunnen voorbereiden op de trainingen. Alles gericht op een goed resultaat tijdens de adoptiewedstrijd. Hiervoor werd door de mannen speciaal de besprekingsruimte van het 1e gereserveerd. Op het bord werd de uitgedachte tactiek verder toegelicht. Tijdens de support-wedstrijd was de gehele ploeg aanwezig om het spel van hun ‘trainers’ eens goed te bekijken en uiteraard om ze aan te moedigen.

In deel 3 zal nog aandacht worden besteed aan de laatste 5 adopties van de maand mei.

Met vriendelijke groet,

René van Haaften