Almkerk JO9-2 – Sleeuwijk J09-3 2-4

Dinsdagavond 29-05-2018 laatste competitiewedstrijd

Als we richting Sleeuwijk kijken pakken donkere wolken zich samen en kunnen we zien dat het daar behoorlijk moet stortregenen.

Maar onze meiden en jongens van de JO9-2 laten zich niet weerhouden en beginnen aan de warming up onder leiding van Henri.

Er staat nog maar 1 doel op het veld, dus gaan de vader van Jack en die van Anna op zoek naar een 2e doel. Na het plaatsen van het doel en de cornervlaggen door leidster Mandy staat alles op zijn plek en kan er afgetrapt worden.

Om 18.26 fluit spelbegeleider Bram Koekkoek en kan er gevoetbald worden.

Jack verdedigt de 1e helft het doel.

Almkerk start sterk, José heeft de kids blijkbaar goed verteld wat er van ze verwacht wordt vanavond.

Almkerk zet gelijk druk richting het Sleeuwijkse doel.

Barry speelt 2 tegenstanders langs de lijn uit, maar helaas mist zijn voorzet scherpte en worden Britt en Twan net niet bereikt en komt de bal in de handen van de keeper.

Het spel gaat dan wat op en neer.

Inmiddels is Stef samen met zijn vader onze kanjers komen aanmoedigen, leuk dat Stef er ook is.

In de 6e minuut zorgt Barry voor de verdiende 1-0.

Dan een uitbal voor Almkerk, Twan gaat bij de bal staan en dacht slim te zijn door de bal in 1x het doel in te schieten, hij zit wel , maar helaas dat mag niet je moet eerst in dribbelen of naar iemand anders schieten, jammer.

In de 9e minuut komt er een mooie aanval van Sleeuwijk maar daar is Wesley die voorkomt dat ze kunnen scoren en schopt de bal over de achterlijn.

Een hoekschop dus, deze komt perfect voor het doel, maar door een keurige ingreep van Anna gaat ook deze er niet in.

In de 11e minuut gaat Twan er met de bal vandoor, hij haalt uit maar gaat net voor het doel langs, daar was bijna de 2-0.

Daarna is het Britt die de bal oppakt maar stuit op een verdediger van Sleeuwijk.

Gelijk zet Sleeuwijk weer druk richting ons doel, deze keer in het Isa die goed storend werk verricht en zo komt de tegenstander vooralsnog niet tot scoren en rolt de bal over de achterlijn.

Jack trapt uit, ai deze komt precies voor de voeten van de spits van Sleeuwijk, die bedenkt zich geen moment en haalt uit, gelukkig weet Jack de bal koelbloedig te pakken, foutje hersteld, niks aan de hand.

In de 15e minuut komt dezelfde spits alleen op Jack af, Jack komt perfect uit zijn doel waardoor de spits de bal op de lat knalt.

Nu Almkerk weer, Rens speelt een man keurig uit, helaas krijgt hij de bal niet lekker mee en kan net niet uithalen richting het doel.

In de 17e minuut is het Sleeuwijk met een afstandsschot, mooi schot en onhoudbaar, de gelijkmaker 1-1.

Het is een leuk potje voetbal de inzet is er van 2 kanten en de teams zijn aan elkaar gewaagd.

In de 18e minuut weer een schot van onze Almkerkse kanjers, de keeper redt helaas.

Sleeuwijk zet druk en vanaf de rechterkant haalt de spits uit, via een klutsbal tussen de keeper en binnenkant paal gaat de bal over de lijn, 1-2 voor Sleeuwijk.

In dezelfde minuut nog komt Sleeuwijk op 1-3 door de spits die de smaak nu te pakken lijkt te hebben.

Op slag van rust wordt Wesley in scoringskans gevloerd en er volgt een penalty welke hard door het midden in de touwen wordt gejaagd door Barry 2-3 waarna Bram fluit voor het rustsignaal.

Als de teams na de verdiende limonade terug het veld op komen vallen de 1e dikke druppels naar beneden.

Het is Sleeuwijk die gelijk druk zet richting het doel van Barry (die de handschoenen over heeft genomen van Jack), maar de spits schiet hoog over het doel.

Het begint nu echt te regenen en de paraplus langs de zijlijn schieten open.

Het begint ook harder te donderen en bliksemen.

In een onoplettend moment is daar ineens de 2-4 voor Sleeuwijk.

Dan breekt er een wolkbreuk uit en de spelbegeleider vindt het welletjes, het is onverantwoord om verder te spelen.

De kinderen vluchten de kantine en de kleedkamer in en zo eindigt de wedstrijd in de 30e minuut in 2-4 en dus winst voor Sleeuwijk.

Aan de inzet heeft het zeker niet gelegen, goed gespeeld meiden en jongens.

Zo zijn we al weer aan het einde gekomen van dit voetbalseizoen, waaraan de meiden en jongens in de beker sterk zijn begonnen en waarin ze weer aardig wat geleerd hebben.

Zaterdag 2 juni speelt JO9- 2 het Schiethoektoernooi bij Be Ready in Hank en zaterdag 16 juni bij Roda Boys in Aalst.

Elbert van Bijnen