Almkerk en Altena intensiveren de samenwerking bij de jeugd in 2018-2019

De samenwerking tussen v.v. Almkerk en v.v. Altena wordt met ingang van het seizoen 2018-2019 uitgebreid. Na een succesvolle samenwerking op het gebied van meisjesvoetbal en de JO13, gaan ook de jongens in de leeftijdscategorie JO15 samenwerken.

De aanleiding bij het meisjesvoetbal was destijds een tekort aan speelsters bij beide verenigingen. Door het samenvoegen van de meisjes uit de E-leeftijd, werd in het voorjaar van 2015 een team gevormd. De reden hiervoor: een tekort aan speelsters.
Nu ligt het bij de jongens anders. Genoeg spelers, maar een gebrek aan balans in de teams. En dan komt het volgende. Hoe krijgen we de jeugdspelers op een passend niveau? Want ook daar schuurt het al jaren. De meer getalenteerde spelers dagen we te weinig uit. De minder getalenteerde spelers worden overvraagd. Misschien is alleen het aanbod voor de categorie daar tussenin passend. En denk eens aan de kopzorgen van trainers en leiders als ze weer het verwijt krijgen dat ze niet goed wisselen.
Na de competitie wordt gestart met de eerste aanzet voor het vormen van JO13 en JO15 teams. Selectietrainingen en -wedstrijden in zowel Almkerk en Nieuwendijk gaan duidelijkheid bieden. Hiermee wordt gestart in de week van 11 juni 2018.
Binnenkort worden alle betrokkenen hierover geïnformeerd. Ook na het afronden van dit proces zal duidelijk gecommuniceerd worden hoe e.e.a. na de zomervakantie uitgerold gaat worden. Speel- en trainingslocaties, de indeling in de teams, het niveau waarop gespeeld gaat worden en de verwachtingen die de verenigingen hebben van ouders.
Centraal staat natuurlijk het spelplezier van de jeugdspelers. Op een zo passend mogelijk niveau. Dat kunnen we samen. Dat doen we samen.