ST Almkerk/Altena MO-15 – Wilhelmina ‘26 MO-15 1-4 (Bekerwedstrijd)

Zaterdag 15 September

Met de jarige Floor Burghout op doel traden onze meiden aan voor hun tweede thuiswedstrijd op rij in het bekertoernooi. Met 11 meiden en geen wissels in de eerste helft moest Wilhelmina ’26 worden bestreden. Door verschillende redenen konden Lisa, Tamar, Eva en Lysanne er niet bij zijn. De dag begon deze keer erg vroeg. Half 8 (!!!) werd er verzameld want de meiden gingen eerst op de foto in hun fonkel nieuwe tenues, gesponsord door Ace Caferacer Parts van Ferry Westerlaken (vader van Suze). Marian, bedankt voor de mooie foto’s!

Het zonnetje schijnt heerlijk en na de warming up dan het eerste fluitsignaal. Al snel is duidelijk dat beide ploegen aan elkaar gewaagd zijn maar geen van de teams weet het spel echt te maken. Het is een rommelig potje. Een wat korte uittrap valt voor de voeten van een speelster in het geel en via een hoge boogbal valt de bal net onder de lat in het Almkerkse doel, 0-1. Waren we al wakker?

Gelukkig komen er ook wat kansen voor Almkerk maar gescoord wordt er niet meer en in de rust worden de meiden even op scherp gezet.

In de tweede helft krijgen we hulp van twee extra speelsters (Aniek en Indy) en dat betekent dat we een beetje kunnen gaan doorwisselen. Het spel gaat wederom gelijk op maar Almkerk heeft geen geluk. Wilhelmina blijkt net wat scherper voorin en loopt uit naar 0-2 en 0-3. Maar met Indy voorin hebben we een goed aanspeelpunt en zij speelt in haar eentje de Wilhelmina verdedig dol, 1-3!

Vlak daarna weer een kans voor Indy maar de bal belandt op de lat. Jammer want het had nog spannen kunnen worden. Toch is Wilhelmina het laatst aan het woord en maakt nog de 1-4. Helaas en een tikkeltje geflatteerd weer een grote uitslag maar de tweede helft geeft hoop voor de start van de competitie.

André Smokers

Onderstaande fotoreportage is gemaakt door: Marian Verhey